• lonelygirl92

För högt värde på clearblue digital veckoindikator

Fick redan 16 dagar efter ÄL resultat gravid 3+ på clearblue digitalt med veckoindikator, någon som varit med om samma? Vad kan det bero på?

Bröt även upp testet och tog bild på stickorna, ser ut som väldigt starka streck alltså har jag högt HCG? Vet inte om man ska bli glad eller orolig...

• Svar på tråden För högt värde på clearblue digital veckoindikator
  • Aamon

Tidigare än?

Tvillinggraviditet?

Snabbare HCG produktion än genomsnittet?

Finns många förklaringar som inte behöver vara negativa :)

• lonelygirl92
    Aamon skrev 2019-05-19 19:52:19 följande:

Tidigare än?

Tvillinggraviditet?

Snabbare HCG produktion än genomsnittet?

Finns många förklaringar som inte behöver vara negativa :)

Ja det visade ju 3 + tidigare än vad det borde enligt tabellen i bruksanvisningen, ligger ju ca 1 vecka ?före?. Får hoppas det men kan inte låta bli att bli orolig också
  • Anonym (Ellie)

Du kan ju ha haft äl tidigare än vad du tror och är längre gången än du tror. Eller så är det tvillingar, då öka hcg snabbare...

Men bara en fråga, jag har aldrig testat med vecko indikator, men mäter den graviditet så som barnmorskor räknar- från sista mensens första dag. Eller räknar den hur länge graviditeten suttit?

För räknar den som barnmorskor räknar så stämmer det ju att det är 3 veckor.

• IceKitten
    Anonym (Ellie) skrev 2019-05-19 19:57:45 följande:

Du kan ju ha haft äl tidigare än vad du tror och är längre gången än du tror. Eller så är det tvillingar, då öka hcg snabbare...

Men bara en fråga, jag har aldrig testat med vecko indikator, men mäter den graviditet så som barnmorskor räknar- från sista mensens första dag. Eller räknar den hur länge graviditeten suttit?

Det finns en omvandlingstabell typ. Så om det står 3+ på stickan innebär det att man är i vecka 5+ (från sista mensens första dag) om jag inte minns helt fel. Stickorna går inte högre än så.
  • lonelygirl92
    Anonym (Ellie) skrev 2019-05-19 19:57:45 följande:

Jag testade med ägglossningsstickor så jag vet 24 timmar +/- när jag hade ägglossning. Är just tvilling graviditet jag är lite skräckslagen inför haha :O

Veckoindikatorn visar dagar sedan befruktning, så den borde bara visat 2-3 veckor
  • LillaJag06

Om du är säker på när du hade äl låter det ju som att du högre värden.

Jag hade bokat ett privat vul för att se om det var 2. :)

• Anonym (Tyra)

Jag hade också +3 på äl+16 (använt ältester). Gjorde ett blodprov för att mäta hcg via Werlabs och det var mycket riktigt skyhögt. Kan tydligen bero på fyra saker:

1. Mola

2. Tvillingar

3. Kromosomfel

4. Inget, normal graviditet trots högt hcg

I mitt fall slutade det tyvärr med missfall i v 12 som enligt vården högst troligt berodde på kromosomfel, MEN! Jag hade googlat massor innan, och de flesta som skrev om detta (många om du googlar på engelska) hade en lyckosam singelgraviditet!

Jag tror att din graviditet är en normal graviditet <3, men att göra vul och senare kub skulle jag nog rekommendera ändå.

Kram

• Mammaanonym2barn
    lonelygirl92 skrev 2019-05-19 19:31:47 följande:

Fick redan 16 dagar efter ÄL resultat gravid 3+ på clearblue digitalt med veckoindikator, någon som varit med om samma? Vad kan det bero på?

Bröt även upp testet och tog bild på stickorna, ser ut som väldigt starka streck alltså har jag högt HCG? Vet inte om man ska bli glad eller orolig...

Samma här testade också 16 dagar efter äl och fick 3+ på veckoindikatorn, tänkte också så är jag redan så långt gången, sen inte tänkt på det mer, enligt en app är jag idag på 5+6, vill göra ett tidigt vul. Jag har ings symtom alls. Har du det ?
  • lonelygirl92
    Anonym (Tyra) skrev 2019-05-20 08:09:57 följande:

Jag hade också +3 på äl+16 (använt ältester). Gjorde ett blodprov för att mäta hcg via Werlabs och det var mycket riktigt skyhögt. Kan tydligen bero på fyra saker:

1. Mola

2. Tvillingar

3. Kromosomfel

4. Inget, normal graviditet trots högt hcg

I mitt fall slutade det tyvärr med missfall i v 12 som enligt vården högst troligt berodde på kromosomfel, MEN! Jag hade googlat massor innan, och de flesta som skrev om detta (många om du googlar på engelska) hade en lyckosam singelgraviditet!

Jag tror att din graviditet är en normal graviditet <3, men att göra vul och senare kub skulle jag nog rekommendera ändå.

Kram

Tack för ditt fina svar! <3

Har bokat in ett tidigt UL om ca 2 veckor så får hoppas på det bästa. Ska även göra KUB längre fram
  • lonelygirl92
    Mammaanonym2barn skrev 2019-05-20 11:45:33 följande:

Samma här testade också 16 dagar efter äl och fick 3+ på veckoindikatorn, tänkte också så är jag redan så långt gången, sen inte tänkt på det mer, enligt en app är jag idag på 5+6, vill göra ett tidigt vul. Jag har inga symtom alls. Har du det ?

Okej, jag gick in i 5+0 idag enligt en app. Försökte få ett tidigt VUL på kvinnokliniken men där var det tvärstopp så bokade precis in ett privat. Har en del symtom men inget illamående
  • Mammaanonym2barn
    lonelygirl92 skrev 2019-05-20 12:28:34 följande:

Okej, jag gick in i 5+0 idag enligt en app. Försökte få ett tidigt VUL på kvinnokliniken men där var det tvärstopp så bokade precis in ett privat. Har en del symtom men inget illamående

Okej. När har du bokat in tidigt vul då? (:Tänker att jag med skall göra det hos privat klinik om någon vecka.
  • Mammaanonym2barn
    lonelygirl92 skrev 2019-05-20 12:28:34 följande:

Okej. När har du bokat in tidigt vul då? (:Tänker att jag med skall göra det hos privat klinik om någon vecka.
  • lonelygirl92
    Mammaanonym2barn skrev 2019-05-20 13:04:24 följande:

Om 2 veckor :)
  • Mammaanonym2barn
    lonelygirl92 skrev 2019-05-20 13:16:37 följande:

Om 2 veckor :)

Okej :) bra tack då skall man kunna se att det tickar ett hjärta då antar jag om det är någonting därinne (:
  • Anonym (aftonstjärnor)
    lonelygirl92 skrev 2019-05-19 19:31:47 följande:

Hur gick det för dig? :) Jag är gravid i v 4+5 och fick i eftermiddags 3+ på veckoindikatorn. Urinen var inte heller särskilt koncentrerat.
  • lonelygirl92
    Anonym (aftonstjärnor) skrev 2020-08-12 21:19:31 följande:

Hur gick det för dig? :) Jag är gravid i v 4+5 och fick i eftermiddags 3+ på veckoindikatorn. Urinen var inte heller särskilt koncentrerat.

Det gick bra för mig, har nu en fin liten kille på snart 8 månader! :D alltså ingen tvilling graviditet eller liknande. Har egentligen ingen aning om varför jag fick så starkt utslag på testen... men bra gick det ju iallafall! Kommer säkert att göra det för dig också <3
Svar på tråden För högt värde på clearblue digital veckoindikator