• IceKitten

    Önskar att jag kunde göra abort

    Anonym (Omg) skrev 2019-05-21 07:08:08 följande:

    Omg sluta gnäll. Du är i v 37 och snackar om att du skulle gjort abort. Det är ganska konstigt tycker du inte? Jösses du ska snart föda. Du är knappast den enda med jobbig graviditet. Bara att bita ihop och stå ut.


    Låt oss gissa att illamåendet började i vecka 6. Det innebär isf att TS har mått väldigt dåligt i ca 31 veckor. Cirka 7 månader.

    Jag garanterat att majoriteten av folk som varit sjuka och mått dåligt så pass länge gnäller. Säger du till dem att sluta gnälla med?

    Det är inte nödvändigtvis kul att vara gravid bara för att man vill ha barnet...

    Vad sägs om att du utmanar dig själv att hitta lite medlidande någonstans i ditt hjärta?
  • IceKitten
    Anonym (Omg) skrev 2019-05-21 07:35:12 följande:

    Jag har varit gravid 5 gånger. Vet exakt hur det är men nej jag gick inte runt och gnällde och tyckte abort skulle varit en bättre väg. Jag är trött på alla jävla pollenallergiker också som varje vår gnäller i veckor om samma sak. Finns folk som sprängs sönder i krig. Som inte lam ge sina barn mat. Som ser sina barn dö framför dom. Och ni gnäller om en graviditet.


    För det första. Jag har inte gnällt om min graviditet. Jag hade världens enklaste graviditet i stort sätt utan symptomer så jag har ingen anledning att gnälla.

    För det andra. Saknar du helt självinsikt? Du sitter och gnäller om hur jobbigt det är att folk gnäller...

    För det tredje. Det kommer ALLTID finnas någon som har det värre än dig. "Oj du har cancer? Men person B blev förlorade armen i går. Jaså men person C förlorade sin familjen i kriget. Person D blev såld som sexslav som liten....." And around it goes. Betyder det att endast en person, den personen på jorden som har haft absolut värst liv, får gnälla? Enligt din logik verkar det ju så så för guds skull, sluta gnälla nu och gnäll aldrig någonsin igen oavsett vad som händer. Eller erkänn att du har fel. Upp till dig.
  • IceKitten
    Anonym (Tar aldrig slut) skrev 2019-05-21 22:36:14 följande:

    Läkaren sa att det var det enda man kunde få som gravid. Det kan alltså dom som ger mig såna krypningar i benen?Tror jag kan hålla på att bli deprimerad eller kanske är tom. Jag gråter varje dag och finner i princip inget positivt längre. Allt känns typ nattsvart


    Gällande krypningarna i benen, har du/BVC kollat upp din magnesiumnivå? Det är väldigt vanligt att den är för låg och det leder till krypningar samt sendrag. Är det magnesiumnivån så är det ju ganska lätt att fixa dessutom.
Svar på tråden Önskar att jag kunde göra abort