• Percafluviatilis

Missed abortion utan några som helst tecken?

Är det vanligt? Har efter sjätte återföringen blivit gravid och inväntar nu ett tidigt ultraljud. Jag har inte några direkt gravidsymtom utan är lite svullen och möjligen kan brösten ömma lite lite grann någon dag emellanåt. Jag tar lutinus så detta kan också påverka symtomen.

Det jag undrar mest över är alltså om det är vanligt att vid MA inte ens ha blödningar eller andra tecken på att något är fel. Jag undrar också om någon här vet ifall lutinus (progesteron) kan göra så att ett missfall som skulle ske inte kommer ut och blir till ett MA?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Missed abortion utan några som helst tecken?
  • Ellendellen

Hej! Vad fantastiskt att du blivit gravid efter så många insättningar. 

Min BM sa att gravidsymtomen brukar försvinna helt plötsligt om man fått ett MA. Dock har jag inte upplevt det under mina MA men hade inte speciellt mycket symtom till att börja med.

Nu har jag kommit till vecka 15 och tyckte att symtomen kom och gick hela tiden i början, men alla tre ultraljud har sett bra ut. 

Det enda sättet att upptäcka MA är att vänta in ultraljud eller att man till slut börjar blöda, för nån gång gör man ju det. 

Lycka till!!! 

• Jsv17

Jag har haft ett MA där allt flöt på som vanligt, men det var ett sent MA. Vid mitt ?tidiga? hade jag inga symptom alls, och då menar jag INGA jag hade få symptom med min son, men brösten småömmade ändå lite och så molvärk, men vid mitt MA så kände jag att något inte riktigt stämde. Jag fick ocksånlite beiga flytningar innan ma konstaterades på vul, själva missfallet startade av sig själv bara några dagar senare.

Progesteronet tror jag inte håller inne missfallet nån längre stund, utan har du haft få symptom från början så att det skulle varit ett tidigt MA så hänger kroppen nog ändå med så småningom. Det är inte ovanligt att inte känna så mycket, jag trodde också man skulle känna så mycket och var jättenojjig bör jag väntade sonen, sedan när jag pratade om det så visade det sig att många har ganska symptomfria graviditeter det är nog bara så att man hör mest om de som mår så illa osv.

Jag är ganska säker på att jag känner igen ditt nick från bimtrådarna bär jag plussade med min son, va himla glad jag blir att se att ni plussat nu! Stort grattis, håller alla tummar och tår att det ska gå bra hela vägen nu <3

Pojke 9-12-17
  • Kallamakka

Det kan vara väldigt olika.

Antingen försvinner symtomen plötsligt eller så gör dom inte det.

En del blöder, en del inte. Jag fick en(ja, en enda liten droppe på papper) droppe blod som indikerade att något var fel.

Lutinus har inte att göra med om det blir ma eller inte.

Lycka till!

Svar på tråden Missed abortion utan några som helst tecken?