Inlägg från: Ninjara |Visa alla inlägg
  • Ninjara

    Missbildade tår

    Vet att detta är en jobbig sak för dig och försöker inte nervärdera dig med vad jag tänkte berätta.

    Har själv missbildningar men istället på tänder. Syns ganska tydligt om någon tittar. Kan bara bita i hop med 2 par i hela käken. Dom längst bak på båda sidor. Har kors bett. Har en tand som aldrig kommit ut. Den ligger som ett moln i delar kvar i tandköttet. Har under uppväxten kommit ut småbitar av denna tand. Har tänder som kommit ut med hål. Har nått smått emalj fel vilket gör mina tänder känsligare mot bla karies mm har pga detta fått dra 2 tänder. Har blivit groft mobbad under uppväxt bla pga mina tänder.

    I arbets livet är det ingen som kommenterat något. Det är ingen stor grej för folk runt om. Där i mot för tandläkare och om jag flugit av hästen så kontroll frågar läkarna i bland.

    Det jag vill säga med det hela är att dom flästa inte bryr sig. Dom enda som jag igentligen har haft problem med vad det gäller min missbildning är tonåringar. Jobbar på bemanning så träffar mycket olika folk var dag.

    Om du vill göra i små steg någon gång så ta med dig skor som tål vatten gå ner i vattnet och sleng upp skorna på land så dom inte flyter bort men bara så kort att du måste ta nått steg eller stå grunt för att nå dom igen. Bara en idee.

    Hoppas du kommer över detta snart.

Svar på tråden Missbildade tår