Inlägg från: Anonym (Ella) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ella)

Vilket preventivmedel tycker ni är bäst?

Jag vill veta vilka preventivmedel ni använt er av som gett er minst biverkningar. P-piller, stav, spiral m.m Alltså inte kondom.
    Vilket preventivmedel ger generellt minst biverkningar utöver kondom?

Jag har testat Cerazette (minipiller) men det dom fungerade inte för mig å jag hade mens i över en månad. Även testat Zoely som fungerade relativt bra för mig utöver att min sexlust försvann och att jag gick upp massa i vikt.

Undrar därför nu vad som funkat bäst för just dig.

• Svar på tråden Vilket preventivmedel tycker ni är bäst?
  • Anonym (Ella)

Ni som har spiral, hur fungerar det när ni har sex? Har hört att det kan stöta mot den.

• Anonym (Ella)
    Anonym (Katja) skrev 2019-05-24 06:58:44 följande:

Hormonspiral har varit toppen för mig. Mirena tror jag den heter. Inga biverkningar mer än att jag bara har lite lite mens en dag i månaden. Min förbrukning av mensskydd är 2 trosskydd minsta modellen och en tampong i månaden. Förut hade jag normal mens.

Kan man använda tampong trots spiralen? Min BM sa man inte skulle det när jag frågade henne om just spiral då tampongen kan "fastna" i den.
  • Anonym (Ella)
    Anonym (Hanna) skrev 2019-05-24 17:45:17 följande:

Ja det kan du, men skaffa en menskopp istället, betydligt billigare och fräschare än tampong.

Bytte till menskopp för nåt år sen faktiskt. Bland det bästa jag gjort.
  • Anonym (Ella)
    Tom Araya skrev 2019-05-24 19:18:28 följande:

Hennes mun funkar bra för mig.

Men sterilisering är aktuellt.

Funkar fint visst, men bäst är ju att "köra klart" tillsammans tycker jag :)

Inte aktuellt för mig då jag vill kunna skaffa barn.
Svar på tråden Vilket preventivmedel tycker ni är bäst?