Svar till Cissi Wallin
Våldtäkt är något bland det värsta en kvinna kan bli utsatt för. Hur kan man ens jämföra att bli utpekad som väldtäktsman/att bli våldtagen? Vad skulle du välja?
Vem har störst vinst på att ljuga? Cissi som har blivit totalt smutskastad och tillintetgjord (plus de 12 andra kvinnorna)
Eller Virtanen? Ganska uppenbart svar på den. Vad skulle Cissi få ut av att anklaga just honom? Hur stor är chansen att 12 till kvinnor hoppar på tåget. Den som tror han är oskyldig är verklighetsfrånvänd och uppenbart ointelligent.
Kvinnor har alltid blivit anklagade för att vara psyksjuka och ointelligenta, så fort de gör de obekvämt för männen, inget ovanligt alltså.
Menar du att det är värre för en kvinna att bli våldtagen än en man? Eller menar du att våldtäkt är det värsta en människa kan bli utsatt för?
Och menar du det verkligen? Är våldtäkt t.ex. värre än att bli torterad långsamt och plågsamt till döds? Och är våldtäkt lika hemskt för alla som blir våldtagna? Finns det ingen gradering där, beroende på omständigheter och personlighet? Men om du vill säga att våldtäkt är hemskt, så visst har du rätt i det!
Du hävdar vidare att den som tror på Virtanen är ointelligent. Samtidigt som du själv gör väldigt skumma uttalanden där du baserar Virtanens skuld på att Cissi Wallin inte har något att vinna på att ljuga. En mer nyanserad tanke är att det bevisligen finns kvinnor som ljuger om sådana saker. Det kan också vara fallet att Cissi Wallin tror att hon blivit våldtagen, men har felaktiga minnesbilder, eller blandar ihop det med en annan situation. Var det inte så att Cissi Wallin plötsligt mindes "våldtäkten" efter en session med en "förträngda minnen" psykolog flera år efteråt.
Hävdar du också att även Thomas Quick är skyldig till de brott han nu friats för, i och med att han inte hade någon anledning att ljuga om dem?
Vad jag vet har ingen annan kvinna påstått sig blivit våldtagen av Virtanen. Däremot har vissa vittnat om ett olämpligt uppträdande i olika situationer. Men rätta mig gärna om jag har fel. Vilka andra påstådda våldtäkter har Virtanen blivit anklagad för?