• Kjell2

Alkohol

Anonym (Livrädd) skrev 2019-05-24 21:42:35 följande:

Okej jag förstår, men vet inte riktigt om jag köper de!

Så man kan nästan dricka hur mycket som helst så länge man beter sig. Har ett socialt liv, sköter jobbet, tar hand om barnen mm

Hål isär två saker

Beroende

Problem

De går att ha bara den ena. Din sambo kan vara beroende men inte ha problem.

Vad kan du leva med?
  • Kjell2
    Anonym (Livrädd) skrev 2019-05-24 21:55:17 följande:

Jag vet inte :( Är väl att jag fattar att det är ett beroende men nu inget problem nu. Men i denna takt så kan det verkligen bli ett problem i framtiden

Så vad tänker du göra?
  • Kjell2
    Anonym (Livrädd) skrev 2019-05-24 22:11:34 följande:

Jag har pratat en gång med honom för ca 2 månader sen. Han vart tvär sur och gick. Han lugnade ner sig med alkoholen men nu är det lika igen.

Så helt ärligt jag vågar inte ta upp det igen för han blir så sur.

Förbered dig på ett liv som medberoende.
  • Kjell2
    Anonym (Livrädd) skrev 2019-05-25 08:01:18 följande:

Ja jag skulle nästan önska att polisen tog honom så han blev av med körkortet ett par månader! Kanske skulle få honom att vakna upp.

Den värsta situationen var när han lät sin 9 åringa dotter kliva upp och göra ordning sig själv och även sin 5 åriga brorsa. 5 åringen är inte direkt duktig på att lyssna för att de ska bli hämtad kl 12.

Jag hade somnat om med våran genensama dotter så jah klev upp 11 den morgonen.

Tog ett sakligt prat med honom men ändå ingen ändring

Vänj dig. Det kommer inte bli bättre
  • Kjell2
    Anonym (Livrädd) skrev 2019-05-25 08:56:29 följande:

Han kommer aldrig bli det för han inser inte att han har problem, men OM då skulle de behöva hända något så han vaknar upp och att jag då ställer ett ultimatum på honom.

Kommer du kunna hålla ett ultimatum?
Svar på tråden Alkohol