Inlägg från: Föreståndaren |Visa alla inlägg
  • Föreståndaren

Anmäla soc sekreterare för brott mot sekretess

Anonym (Pontus) skrev 2019-05-25 20:55:42 följande:

Okej såhär, jag ligger i vårdnadstvist angående mitt äldsta barn, mamman har hela vårdnaden, en viss handläggare som redan sedan start tagit mammans parti igenom processen har gjort en orosanmälan gentemot min fru och mig angående våra gemensamma barn efter ett hembesök. Då anmälan rör mig ich min frus gemensamma barn har hon då verkligen rätt att sitta ich berätta det för mamman som jag nu tvistar emot? Så att hon kan använda det emot mig i tvisten? Jag menar eftersom jag varken har boendet eller vårdnad om vårat gemensamma barn i dagsläget borde ju soc tanten inte få sitta och prata vitt och brett om denna anmälan med henne? För övrigt är ju anmälan falsk ich förmodligen enbart fjord för att användas i tvisten...

Socialsekreterare har anmälningsskyldighet när denne misstänker att ett barn far illa. Anmälan egen nämnd kallas det när en socialsekreterare gör en orosanmälan. Sedan när orosanmälan utreds så får bägge vårdnadshavarna informationen som står i anmälan. Socialsekreterare har inte begått nått tjänstefel.
  • Föreståndaren
    Anonym (Jonsson) skrev 2019-05-25 22:59:38 följande:

Fast nu är ju inte mamman till äldsta barnet inte alls vårdnadshavare till de barn som det finns orosanmälan på som TS har med ny partner och därmed inte alls rätt till någon information om denna anmälan.

Så TS har tappat vårdnaden om ett barn och nu processar han om ett annat barn mot en ny kvinna att inte tappa vårdnaden?
  • Föreståndaren

Om det är familjerättens snabb yttrande till tingsrätten är detta inget konstigt. De dammsuger hela registret efter saker och har det framkommit att du lever i misär är detta högst relevant då du vill att detta barn skall vistas där. Om du skall nå någon framgång i detta sluta kriga och visa dina goda sidor att du arbetar, har bra ekonomi och kan ta hand om den grundläggande omsorgen av dina barn.

• Föreståndaren

Om det är familjerättens snabb yttrande till tingsrätten är detta inget konstigt. De dammsuger hela registret efter saker och har det framkommit att du lever i misär är detta högst relevant då du vill att detta barn skall vistas där. Om du skall nå någon framgång i detta sluta kriga och visa dina goda sidor att du arbetar, har bra ekonomi och kan ta hand om den grundläggande omsorgen av dina barn.

• Föreståndaren

Det finns inget sekretessbrott. Dessa uppgifter finns skrivna om dig i socialtjänstens register. Tingsrätten handlar om dig så självklart finns dessa uppgifter med.

• Föreståndaren
    Anonym (PappaBarn) skrev 2019-05-26 14:37:58 följande:

Hej Pontus, Du har hamnat i en soppa med socialtjänsten där det är sällsynt att man har minsta aning om lagar och förordningar därtill har man ofta inga problem med att ljuga, undanhålla eller förändra "verkligheten" i sina rapporter. Du behöver hjälp för att ta fajten med denna i många fall korrupta myndighet. Det finns organisationer som hjälper och som har stor kunskap och erfarenhet, PappaBarn är en sådan organisation men det finns fler.

Jag tror inte en rättshaverist är rätt person just nu.
  • Föreståndaren
    Anonym (PappaBarn) skrev 2019-05-26 17:20:31 följande:

Menar du att organisationer så som PappaBarn mfl är rättshaverister?

Definitivt. Läs igenom ditt första inlägg.
Svar på tråden Anmäla soc sekreterare för brott mot sekretess