• Anonym (Sofia i Stockholm)

    Är jag förälskad eller bara bekräftelsesökande?

    Jag har haft kontakt med en man på min arbetsplats under 7-8 månader. Vi ses inte så ofta men har haft nästan daglig sms-kontakt. Vi pendlar mellan en fantasivärld och verklighet med en skämtsam sexuell underton. Vi samtalar inte om vårt privatliv i övrigt. Jag har sambo och han är gift, så det känns så fel men på något sätt så härligt.Vi har inte gjort något fysiskt utan bara pratat om hur härligt det skulle vara. Min känsla säger att det aldrig skulle hända något i verkligheten. 

    Han har nu slutat ta kontakt och svara, vilket gör mig helt tokig och nedstämd. Jag vet inte om det är de uteblivna dopaminkickarna som ger mig abstinens (beroende) eller om jag faktiskt har börjat förälska mig i denna person...? Det har aldrig varit någon romantisk laddningen mellan oss utan bara sexuell attraktion. Förstår mig inte på mig själv, och hur jag tillåtit mig att hamna i denna situation. Känslorna är jobbiga och jag är inte säker på vad de betyder. Är det bara ett beroende eller är det något mer?

    (Varför han inte svarar/kontaktar mig, och huruvida detta är moraliskt rätt eller fel är inte intressant i denna tråd).

    - Sofia i Stockholm

  • Svar på tråden Är jag förälskad eller bara bekräftelsesökande?
  • Anonym (.)

    Han kanske vaknade upp och insåg vad han höll på med

  • Anonym (A)
    Playerone skrev 2019-06-06 20:22:00 följande:
    Låter som att du är uttråkad
    Det tror jag med
Svar på tråden Är jag förälskad eller bara bekräftelsesökande?