• pyssel

Har vi paus eller är det slut?

SwipaHöger skrev 2019-05-28 21:42:32 följande:

Det har han absolut gjort. Jag menade att han inte vill ta nästa steg att flytta ihop, och involvera barnen mer än som det är idag. Han vill inte flytta ihop, för att kanske 1år senare flytta isär pga att man inte kände den andra personen tillräckligt bra. Därför vill han vänta och väntar på något magiskt ?klick?, som så många andra män där ute gör;) Förstår du vad jag menar?

Han är väldigt engagerad i barnen och säger att han älskar dom, och jag oroar mig inte alls för hur han är/kommer vara som bonuspappa. Han är helt enkelt bäst i mina ögon! Det är bara hos honom det gnager om huruvida han är redo..

Det är hans "kring-förklaringar". Han har också uttryckt att han inte känner lika mkt. Du reagerar helt normalt att ta fasta på alla förklaringar, du vill ju inte förlora honom. Med lite tid får du svaret. Antingen kommer han upptäcka att du betydde mer när han saknar dig, eller att det är övergående och han går vidare. Gör inte misstaget att hålla dörren öppen för länge eller få smulor om han inte hittar någon ny.
    Alla hästar hemma
  • pyssel
    SwipaHöger skrev 2019-05-29 18:59:03 följande:

Skulle du hoppa från en bro om du fick 500.000kr?

Om du inte kan lämna ett rakt svar så kan man fundera på ärligheten...

Allt är som sagt inte svart eller vitt. En fråga om FAMILJ, ett beslut som påverkar en livet ut. Inte bara sitt eget liv, utan även flera andra personers liv. Barns liv. Det är ingen faktafråga, finns inget rätt svar.

Man måste kunna och få fundera, man måste få känna sig osäker och känna efter. Familj är stort. Sen är det kanske inte så att du tycker det är lika stort, som vi gör.

Barn och familjeliv handlar inte bara om man älskar någon eller inte. Även det bästa förhållandet, kan spricka av familjefrågor.

Men tack för din åsikt!

Han framhåller det som sårar dig lite mindre. Det kommer han även att göra om han inte kommer tillbaka också. Jag hoppas att han kommer tillbaka till dig, att hans känslor vuxit när han gjort slut, men häng inte fast vid förklaringarna om att "inte vara redo" för länge, så du missar andra chanser i livet.
    Alla hästar hemma
Svar på tråden Har vi paus eller är det slut?