Inlägg från: Sofiiakarin |Visa alla inlägg
  • Sofiiakarin

BIM juli 2019

Positivt ägglossningtest idag.

Hur ofta bör man ligga? När är bäst? Haha! Jag har sådan sexlust så det är gaaaaalet. Men är bara nyfiken...ni som är mer pålästa än mig. Om man får ett positivt ägglossningstest! När är det STÖRST CHANS? Är bara en fråga från en nyfiken tjej.... <3

• Sofiiakarin
    joss1234 skrev 2019-07-03 21:26:41 följande:

Man brukar säga varannan dag är bra runt ägglossning iaf, då spermier kan leva upp till några dar där inne :D det är ju störst chans på ägglossningsdagen då DDT är under 24 timmar. Men som sagt, att köra varannan dag är mer än nog vad jag förstått :)

Men eftersom jag fått positivt ägglossningstest IDAG. Är det ju inte ägglossningsdagen idag eller hur? Eller är jag helt ute cyklar? Haha..vi fick till de ikväll iallafall! :D
  • Sofiiakarin
    glitterhitta skrev 2019-07-04 09:59:25 följande:

Varannan dag räcker men vi har haft sex nästan varje dag, från och med nu blir det varje dag för att det är najs och vi vill inte missa! Nu har jag inte fått positivt äl-test ännu men det kör jag mest för skojs skull med och för att stilla mitt behov av att få testa :D

Jaaa! Jag skulle aldrig (talar helt för mig själv!) ligga bara för att. Måste ha lust o vilja! :D men vi har också ett jättebra sexliv så är tacksam för det!
  • Sofiiakarin

Vi har inte fått till de jätte mycket denna vecka.... Sonen har vart sjuk. Men tror ni de kan "räcka"? Ska fira in semestern ikväll så då känner jag att de kanske blir något gos hihi...

Tempen går ju upp... Har jag haft ägglossning då? :) hjälp mig fina ni!
  • Sofiiakarin
    joss1234 skrev 2019-07-05 10:46:51 följande:

Idag är jag på ÄL+11 och BIM-3 (tror jag) Börjat använda FLO appen och jag tror inte den stämmer enligt när jag hade ägglossning denna månaden då jag känner det så tydligt i kroppen, men men.

Jag tog ju ett test igår morse som visade negativt, men kan ha varit för tidigt. Men känner verkligen att det är något som är skumt och annorlunda i kroppen. Om det hade vart pms hade det typ börjat nu idag eller igår, men haft symtom i snart en vecka.

Det jag känner idag är:

Konstig känsla i magen (molvärk, ilningar av och till, bara allmänt svullen)

trötthet

svettningar (så jag brukar få när mensen kommer, alltså samma dag som mensen kommer)

illamående (i samband med svettningarna)

metallsmak (kände det igårkväll, inte lika starkt idag, än)

Sjukt ömma bröst

lite nedstämd

Jag ska i alla fall vänta med test igen till vid bim eller efter. För att inte bli mer besviken. Men är jag inte gravid så undrar man ju hur fan man kan inbilla sig allt det här... Så konstigt hur detta funkar med att försöka bli gravid.. nån annan som känner igen sig? Känner mig lite knäpp over here..

Innan jag blev gravid med vårt första barn. Så kände jag alla symtom... Jag trodde jag var gravid NÄSTAN varje månad. Tror när man vill så mycket så känner man allt och lite till. Den månaden jag blev gravid hade jag inga symtom... Förutom mensvärk den veckan den skulle komma.. Men den kom aldrig. Utan jag har gravid.

Du kan likaväl vara gravid. De hoppas jag o håller tummarna för! Men känner igen det där att man känner allt.. O det är sååå tydligt. Kroppen lixom luras. O de är så jäävla(ursäkta) frustrerande. Hoppas på ett plus från dig snart! Försöker med syskon nu. Men är ödmjuk då jag vet att all denna stress inför ett plus var så påfrestande för mig. <3
  • Sofiiakarin
    joss1234 skrev 2019-07-05 11:21:40 följande:

Ja vet man blir helt knäpp, läser in i allt och känner efter för mycket. Så svårt att låta bli bara haha.. Man vill ju så gärna ha rätt..

Tack fina du! Jag hoppas detsamma för dig och alla andra här inne, att vi alla får fina plus <3 Återkommer närmare bim!

Veeeeet! Man tänker "denna månaden ska jag inte känna efter"... Men.. Ja. Man gör de ändå. Haha. Går inte styra över. <3 tack!
  • Sofiiakarin
    Förstabarnet123 skrev 2019-07-05 12:25:35 följande:

Jag tror att tempen ska gå upp minst 3 dagar för att bekräfta att äl skett? Kanske om du matar in morgondagens temp så blir du varse :) Håller tummarna :)

Är hjärtana mysstunder? Isåfall tror jag ni tajmat in det rätt bra :)Så här hittade jag på nätet: "När du har registrerat 3 på varandra följande dagar med förhöjd temperatur jämfört med genomsnittet från de senaste 6 dagarna före ökningen, kan du utgå från att du har haft ägglossning"

Vilket innebär att kanske om du matar in morgondagens temp får du svar? :)

Är hjärtana mysstunder? Om det är det, så har ni nog prickat in bra, om äl skedde vid tempdippen för nån dag sen :)

Tack för svar! Jaa hjärtan är mysstunder! Försöker få till de ikväll och imorgon med... :D hoppas tempen är högre imorgon också! :D
  • Sofiiakarin

Vet att de står inväntar bekräftar ägglossning.. Men vad tror NI?

Har molvärk osv! Vi fick till de igår kväll med! O de var härligt hahaha!!
  • Sofiiakarin
    larssonc skrev 2019-07-06 06:58:45 följande:

Den här eviga väntan på bim.. Tiden går så långsamt! Jag har aldrig haft några symptom när jag har varit gravid och känner heller aldrig något speciellt innan mens. Hur mycket jag än försöker leta symptom känner jag alltid nada. Så tråkigt, haha! Jag tempar i alla fall (litar dock inte helt på den eftersom jag blir väckt ibland av sonen på 16 månader). Men kurvan ger mig liiiite hopp. Tycker den börjar se trifasisk ut och liknar kurvan när jag plussade med sonen. Hoppas den håller sig högt nu. Kommer inte mensen ska jag testa på onsdag.

Tycker också det den ser trifasisk ut!!!! Hade också så med min graviditet :D
  • Sofiiakarin
    larssonc skrev 2019-07-06 11:03:02 följande:

Ser ut som du haft äl och ni verkar ha prickat bra! Ge det någon dag så bekräftar NC det! Håller tummarna för er :)

Tack för du svarade! :)
Svar på tråden BIM juli 2019