Inlägg från: pyssel |Visa alla inlägg
  • pyssel

Ni med diskbråck & ischias se hit!

Kan inte svara för graviditet då jag är klar med sådant. Är patient för steloperation men håller den stången med hård träning. Har inte behövt opereras akut eftersom det inte slagit ut funktioner som att kunna kissa. Krypa runt på alla fyra och gråta vet jag däremot allt om. Rörelse har varit nyckeln för mig i akuta fasen, även om det är på kryckor och mckenzielyft flera ggr i timmen.

Alla hästar hemma
  • pyssel
    Bioelite skrev 2019-05-27 16:20:45 följande:

Försöker verkligen röra på mig men mitt ben vill inte riktigt vara med, det lixom viker sig & jag har svårt & stödja på det efter ca 2-3 meter. Gör lite stretch övningar hemma men känner ingen direkt förbättring. Många har tipsat om att simma eller nån form av vattenterapi men problemet där är att jag kommer inte in i en bil pga smärtorna så blir mest sängliggandes om dagarna.

Har det varit aktuellt med facettleds-/nervblockad? Mckenzielyft (beroende på åt vilket håll disken putar)? Är det en liten op i ditt fall? Jag väntar alltså med min eftersom det är en mkt större op och med lång konvalescens, hade det varit en liten eller läkare sagt att jag inte kan välja så hade jag personligen sagt "bara skär!" :) Men det är ju för att det gjorde så fruktansvärt ont i perioder. Ja, faktiskt är det bättre nu, även om degenereringen av ryggen är värre enligt alla plåtar.
    Alla hästar hemma
Svar på tråden Ni med diskbråck & ischias se hit!