Inlägg från: Anonym (H) |Visa alla inlägg
  • Anonym (H)

Missed abortion

Beklagar verkligen!

Jag hade inte orkat vänta tio dagar, man vill bara att det ska vara över. Jag hade inte gått med på att vänta, tycker art det är väldigt psykiskt påfrestande.

Hade ett MA som upptäcktes v 12. Hade sett den levande på ul i vecka 9. Så det var oväntat. Fick skrapning pga tidigare misslyckade cytotecbehandlingar. Dock fick jag även missfall hemma efter de tabletter man får som förberedelse för op, men allt kom ej ut så var tvungen att göra skrapningen ändå.

Efter att allt kommit ut kan man försöka igen direkt på nästa ägglossning.

• Anonym (H)
    Anonym (Ledsen) skrev 2019-05-27 21:11:02 följande:

Tack för era svar! Känns så skönt att höra några positiva historier. Det jobbigaste är att det blir över två veckors väntan pga de röda dagarna som är nu. Men jag ska försöka ringa gyn imorgon och kolla om man kan få en tid tidigare. Det som också känns påfrestande är att jag fortfarande har graviditetssymptom, nu vill jag bara känns mig som vanligt igen. Det känns som att kroppen har lurat en.

Om du bara ska få cytotec med dig att ta hemma så borde du kunna få det direkt. Två veckor låter väldigt jobbigt och onödigt att vänta.

Angående att kroppen luras tänkerjag så här. Antagligen är MA så vanligt eftersom att det är smartare för kroppen att ta det säkra före det osäkra och behålla graviditeter lite extra jämfört med att stöta ifrån det direkt då det skulle kunna riskera en del false negatives. Typ som att bättre att den är seg med att stöta ifrån sig en grav jämfört med att den är pigg på att göra det. Rent evolutionärt alltså, så har det nog varit mer gynnsamt i långa loppet, en teori. Och det skulle innebära att din kropp gör helt rätt.
Svar på tråden Missed abortion