Anonym (Förkrossad anonym) skrev 2019-05-30 09:39:13 följande:
Jag förstår det, jag kände likadant nu sista dagarna innan det hände igår. Ju mer tilltagande blödningar och värk gick man bara och väntade in det som skulle hände. Det började med rött som början på ens mens i måndags e.m. Efter två sömnlösa nätter av värk vaknade jag igår 04.00 av att det var dags. Eftersom jag var på gynakuten i förrgår och blödde så mycket hemma igår morse ville de ha in oss direkt. Det fortsatte forsa men "fostret" kom ut hemma innan vi åkte in, eftersom jag kände när det "stora" åkte ut. Idag känns det bättre i kroppen med får någon värk då och då nu, blöder fortfarande och det är nu tunt rött och kommer lite "sega" strimlor. Dock vågade jag inte gå på toa knappt senaste dagarna så nu är magen kaos och helt förstoppad. Jag tror att när man fått gå ordentligt på toa så kommer det nog släppa ännu mer eftersom magen fortfarande känns spänd och lite obehag. Jag hoppas innerligt att din blödningen är ofarlig och skulle kanske försöka få en tid lite snabbare, man mår psykiskt dåligt av att bara gå och undra vad som egentligen står på. Tur att du har en fantastisk son redan, för oss är det första barnet så tomheten är enorm.. Känner dock mentalt att så fort kroppen är redo kan vi fortsätta som vanligt. Jag har läst om många som blir gravida innan första mensen kommer efter MF. Eftersom jag alltid blödde efter sex under denna graviditet så ska det även bli skönt att det förhoppningsvis blir som "vanligt" igen nu. :)
Hur känns det för dig idag? fortsätter det blöda eller har det avtagit? har du någon "mensvärk" eller liknande?
Jag blöder lite hela tiden, färskt blod så nu väntar jag bara på att allt ska dra igång. Har ingen smärta alls, vilket jag tycker känns konstigt. Det hade varit så skönt om allt hade dragit igång nu medan det är helg så att man inte står på jobbet och plötsligt börjar störtblöda. Förstår att det är fruktansvärt för er när det är första barnet, är så tacksam för vår son. Men det kommer gå för oss båda igen, vi har ju kunnat bli gravida. vi kommer också försöka igen så fort som det är möjligt. Har också läst många positiva historier om att bli gravid efter MF/MA och jag hoppas verkligen att det blir detsamma för oss. Min läkare var väldigt bra och sa att detta kommer absolut inte påverka våra chanser att bli gravida igen och inte heller öka risken för att det händer igen.