• eraldahl

Hur mycket är du beredd att gå ner i lön? HR-folk?

Att jobba för pengar är att sälja sin själ till djävulen. Hellre göra det jag har talang för och trivs med än att ta ett välbetalt jobb. Oavsett vad det får fför konsekvenser. Så länge du har råd att fylla behoven är av lägre prioritering.

• eraldahl
    eraldahl skrev 2019-05-31 09:27:33 följande:

Att jobba för pengar är att sälja sin själ till djävulen. Hellre göra det jag har talang för och trivs med än att ta ett välbetalt jobb. Oavsett vad det får fför konsekvenser. Så länge du har råd att fylla behoven är av lägre prioritering.

Kan även tillägga att jag älskar att jobba med människor. Har alltid haft lätt för det och varit duktig på det. Jag var anställd 100% som assistent och fritidspersonal på en friskola och extraknäckte som nattpersonal (sovande) åt en ung man som behövde PA. Jag är 27 år. Gjorde det i sex år fram till att jag skulle börja plugga. 

Reste även runt europa utan att spendera ett öre på boende och transport. Bästa äventyret jag varit med om. 

Pengar är något gott men det ärr bättre om pengarna jobbar åt mig än att jag jobbar för pengarna.

Svar på tråden Hur mycket är du beredd att gå ner i lön? HR-folk?