Anonym (L) skrev 2019-06-02 00:27:30 följande:
Tack för ditt svar. Igår tryckte jag in dom igen flera gånger men de kom ut lika fort igen och idag känns dom ännu större och det gör svinont att försöka få in dom.
Har aldrig haft hemorrojder innan men är det normalt att de är så stora? Kan de ändå gå över av sig självt?
Fick inte yttre hemorrojder under graviditeten men efter.
Om du har nu kommer dom med sannolikhet bli värre eller bara bestå efter du krystat ut bebis.
Det är trycket som gett dig dessa jävlar.
Vet ej om man får använda sheriproct under graviditeten men tycker sheriproct är tusen ggr bättre o xyloproct. Kör om möjligt alltihop. Stolpiller samt krämer.
Dom kan bli riktigt stora. Inget man gör något åt under graviditet vad jag vet. Allt kommer ge med sig under halvåret efter bebis ankomst om du skötet salvor o bajseri.
L en om det gör ont rör på dig, tyckte själv vården var dumma i huvudet när dom sa till mig att röra på mig, det gjorde ju svin ont men allvarligt DET HJÄLPTE!!
Min kompis fick en gigantisk, fick se den då jag klagade över mina. Den var som en stor oliv. Jon fick härda ut under graviditet o när den inte hade gått tillbaka nämnvärt tre månader efter bebis ankomst fick hon hjälp att ta bort dom kirurgiskt.
Går dom tillbaka av sig själv kan du få fula skinn flärpar som dock ej gör ont. Sådana har jag. Övervägt att ta bort dom men väger smärtan mot det estetiska o väljer att vara lite ful i röva.
Drick
Ät fiber
Ta hjälp av bulk, det man frå bruka under graviditet
Rör på dig!!
Efter graviditet:
Se till att hålla igång magen för sjutton gubbar!!!!!!