• Anonym (Ledse­n)
    Sun 2 Jun 2019 20:13
    200 visningar
    6 svar
    6
    200

    Två läger

    Känner mig så otroligt ledsen mellan varven! Vi är en stor familj. Min sambo har två barn sen tidigare och jag två och så har vi en gemensam på 3 månader.

    Så stor familj men känner mig så ensam! Känner mig kvävd emellanåt.

    Jag känner att om de är dåligt mellan mig och sambon så blir vi som två läger hans barn och han och jag och mina barn. Vårat gemensama hänger på mig så klart.

    Sambon räknar aldrig in oss, idag så åkte de på kalas frågade inte ens om vi ville följa med. I förrgår så var de invigning i stan som han skulle jobba på, ingen fråga om vi också kommer dit. Okej vi kan åka dit själv men vara själva grejen att få höra orden att han vill att vi ska följa med.

    Jag har bott ensam bra länge innan jag träffade honom och flyttade tillsammans, men just nu känns det som att jag har fått fler att duka bordet till och göra mat till, men känner mig MER ensam nu än jag var de.

    Har pratat med honom om de att jag vill att vi ska vara mer en familj, men får bara att det är vi redan! Men det tycker verkligen inte jag

  • Svar på tråden Två läger
  • Anonym (So)
    Sun 2 Jun 2019 20:44
    #1

    Folk som tar mer än de ger ska man inte ha i sitt liv.

    Men man kan ju ge det en ordentlig chans först - har ni provat att bygga vi-känsla?

  • Anonym (Ledse­n) Trådstartaren
    Sun 2 Jun 2019 20:55
    #2

    Vad menar du med vi-känsla? :)


    Anonym (So) skrev 2019-06-02 20:44:23 följande:

    Folk som tar mer än de ger ska man inte ha i sitt liv.

    Men man kan ju ge det en ordentlig chans först - har ni provat att bygga vi-känsla?


  • Anonym (So)
    Sun 2 Jun 2019 21:04
    #3

    Vi-känsla är det man har när tvåsamheten prioriteras över individen. Man jobbar liksom tillsammans för relationen och det gemensamma, istället för att hävda sig själv hela tiden. Även i konflikter har man då ?vi? i fokus.

    Detta gäller så länge det är en vettig människa man är med. Upphör att gälla omedelbart annars, då är det ok att slåss för sig själv med näbbar och klor.

  • Anonym (Ledse­n) Trådstartaren
    Sun 2 Jun 2019 21:10
    #4

    Det där var riktigt bra att arbeta ifrån. Jag tycker att jag tänker otroligt mycket på honom, ursäktar saker som händer, tex det är klart han ska få ta ett bad i två timmar för han har jobbat. Sätter mig själv åt sidan fast att vissa dagar så kan barnen få mig gråhårig men det lägger jag åt sidan. Men det tänket har han inte känns det som!


    Anonym (So) skrev 2019-06-02 21:04:59 följande:

    Vi-känsla är det man har när tvåsamheten prioriteras över individen. Man jobbar liksom tillsammans för relationen och det gemensamma, istället för att hävda sig själv hela tiden. Även i konflikter har man då ?vi? i fokus.

    Detta gäller så länge det är en vettig människa man är med. Upphör att gälla omedelbart annars, då är det ok att slåss för sig själv med näbbar och klor.


  • Anonym (2barn­smamma­)
    Sun 2 Jun 2019 21:19
    #5

    Känner igen mig, jag har kämpat lääänge för denna sk "vi" känsla som nämns. Men jag har insett att jag kommer få acceptera att det aldrig kommer bli så från hans sida, åtminstone inte så mycket som jag vill/tycker. Eller så kommer jag behöva lämna. Jag står och velar just nu, så jobbigt.

  • Anonym (Ledse­n) Trådstartaren
    Sun 2 Jun 2019 21:25
    #6

    Har du pratat med honom om de? Vad säger han? Vad är det som du känner att du vill ändra?

    Ja jag tycker också att detta är extremt jobbigt, jag vill inte men ibland så känns det som att bo ensam skulle vara lättare på ett sätt för då är jag ensam med barnen behöver inte vara ledsen för att ingen ser mig här hemma


    Anonym (2barnsmamma) skrev 2019-06-02 21:19:36 följande:

    Känner igen mig, jag har kämpat lääänge för denna sk "vi" känsla som nämns. Men jag har insett att jag kommer få acceptera att det aldrig kommer bli så från hans sida, åtminstone inte så mycket som jag vill/tycker. Eller så kommer jag behöva lämna. Jag står och velar just nu, så jobbigt.


Svar på tråden Två läger