Otrohet
Anonym (Uppgiven, trött på mig själv) skrev 2019-06-05 09:08:35 följande:
Tack, det du skrev hjälpte, jag klarar ibland att slå bort det, ibland inte, jag ska försöka tänka som du skrev, kärlek är ju alltid en risk att bli sårad trots allt
Personligen tycker jag aldrig man förtjänar en andra chans när man varit otrogen. Jag har gjort det misstaget och kommer aldrig göra det igen. Allt snack om mänskliga misstag är ren bullshit, det är inte omständigheter som gör att människor sviker, det är hur man är som person och hur man hanterar situationer som avgör och det försvinner inte bara för att man får en andra chans. För att det ska förändras krävs att personen rannsakar sig själv i djupet och gör om sig själv, sitt sätt att tänka och sitt sätt att hantera olika situationer och det händer väldigt sällan
Men om du gett dig fan på att vara kvar se då till att allt han säger backas upp av handlingar. Att säga att man ångrar sig är inte värt ett skit förrän man visar det i handlingar. Det är inte DU som ska anstränga dig för att limma ihop ert förhållande efter att HAN haft sönder det, det borde vara HANS ansvar och något han gör självmant utan att behöva påminnas. Gör han inte det så är hans ånger fejkad och då förtjänar han inte en andra chans.