• Mascar­aklump­ar
    Thu 6 Jun 2019 10:50
    632 visningar
    4 svar
    4
    632

    Poolvård, fattar nada

    Vi har köpt en mindre ovanmarkspool, men jag fattar inte detta med kloreringen. Först chockklorerade vi med snabbklor och väntade 2 dagar. Vi följde instruktionerna exakt. Efter 2 dagar så var klorstickan negativ. Jag tillsatte då lika mycket snabbklor igen i den där behållaren som flyter runt, och när tabletterna lösts upp så var klorhalten perfekt. Vi badade då (kanske skulle vi ha väntat 2 dagar till?).

    Nästa dag var klorstickan negativ igen, och vi tillsatte återigen lika mycket klor. Nu visar stickan (eller stickorna, snarare. Börjar känna mig som en av alla dessa graviditetstestsberoende kvinnor här på sidan) 3-5 gånger så höga halter som det ska vara. Hur är detta ens möjligt? Vad ska vi göra nu? Vänta eller byta ut en del av vattnet och fortsätta testa tills det är bra?

  • Svar på tråden Poolvård, fattar nada
  • Mascar­aklump­ar
    Thu 6 Jun 2019 10:52
    #1

    Nu blev det fel kategori också.

  • Mascar­aklump­ar
    Thu 11 Jul 2019 16:34
    #3

    Negativt = inget utslag alls på stickan = 0 mmol/liter på de stickor jag har. Efter det att jag skrivit inlägget böt jag ut 10% av vattnet mot rent dricksvatten och då visade de 0 igen. Känns ganska ologiskt, så det måste nog vara så att stickorna vi har helt enkelt inte är pålitliga?

    Ska köpa nya grejer och börja om från början igen så fort vädret blir bättre.

Svar på tråden Poolvård, fattar nada