• Anonym (Ts)

    Skulle ni träffat honom efter detta?

    Jag har pratat med en kille i flera månader, varje dag. Vi har kommit varandra nära och jag har fått känslor för honom. Vi har pratat om att ses (vi bor ganska långt isär så det är därför vi inte setts men hade tom bestämt datum för att ses nu i sommar) och han har sagt att han vill ha något seriöst med mig.

    Han är yngre än mig och ganska oerfaren och jag är väl lite nojig att ses som "gammal" i hans ögon men han säger att det inte alls är så. Vi har skickat säkert 50 bilder fram och tillbaka och jag har ju förstås valt bilder där jag tycker jag ser bra ut men det är inga filter och även helkroppsbilder. Han har även sett bilder som andra lagt upp av mig på fb och taggat mig i. Jag tycker att han ser jättebra ut.

    Vi hade bestämt att prata på skype med video några dagar sen och jag var rätt nervös inför det men vi gjorde det i alla fall. När vi slutat prata så skrev han till mig att han inte tyckte jag såg lika bra ut i verkligheten som på bilderna men att han kunde ändå tänka sig att ligga med mig.

    Jag blev förstås jätteledsen och sa att jag inte var intresserad längre då om han bara "kan tänka sig att ligga med mig".

    Då lade han flera timmar på att prata med mig och sa att jag övertolkade, han tycker fortfarande jag ser bra ut, bara inte lika bra som på bilderna. Han vill fortfarande träffa mig och känns det bra då så vill han ha en framtid och att han sa det om ligga så jag inte skulle tro att han inte längre tyckte jag var attraktiv. Han sa att jag är den enda han är intresserad av nu och det är egentligen min personlighet han dras till mer än mitt utseende. Han bad om ursäkt och sa att han är lite för ärlig ibland och att han inte ville göra mig ledsen. Att han skulle bli jätteledsen om vi slutade prata. Och att han ville skypa med mig väldigt snart igen. Han skrev dagen efter att han knappt sovit något och mådde jättedåligt över att han gjort mig ledsen och frågade om det fanns något han kunde göra. Sade att han gillade mig, tyckte att jag var fin och vi har ju pratat så länge etc.

    Jag är nu väldigt självmedveten och vet inte vad jag ska göra. Gillar honom fortfarande men gillar inte mig själv så mycket nu. Går det här att reparera och isf hur? Hade ni skypat med honom igen eller träffat honom?

    Jag brukar inte vara så känslig, vet att jag sett bra ut tidigare och så men haft en ganska jobbig tid senaste två åren pga yttre omständigheter (sviken av vän, nära släkting dött etc) så känner mig rätt sliten och det påverkar säkert. Känns också värre för att jag är äldre för jag tänker att jag kanske ser bra ut för min ålder men tjejerna i hans ålder är säkert fräschare. Jag är förresten 29, han är 22.

    Jag skulle liksom aldrig ha sagt så om jag tyckte det, men har ju känslor så det gör att jag tycker/tyckte allt med honom är jättefint. Det här betyder väl att han inte har känslor för mig. Mem vi har ju inte träffats än så är inte så konstigt kanske.

    Han skrev också till mig sedan att han trodde att jag tyckte mer om honom än han tyckte om mig men att han vill tycka lika mkt om mig som jag tycker om honom och kanske kommer han göra det om vi träffas eller åtminstone skypar mkt mer.

    Obs skypen var inget sexuellt eller så så tror inte han utnyttjar mig för lätt sånt. Han lägger ner jättemycket tid på mig och är nästan alltid den som skriver först, även efter det här.

  • Svar på tråden Skulle ni träffat honom efter detta?
  • viseversa

    Kan han skriva en sån sak innan n i ens träffats på riktigt hade jag inte fortsatt med honom. Så jävla osexigt att skriva för det första. Du duger att ligga med liksom. Men är itne tiullräckligt snygg. Hade sagt hej då och gått vidare. 

  • Anonym (Ojdå)

    Han låter väldigt ytlig. Men visst killar på 22 år är väl inte så mogna kanske.

    Lite självupptagen kille.

    Jag hade nog gett det en till chans beroende på hur han fortsätter men låt honom inte trampa på dig. Krävs mycket för att vinna förtroende igen.

  • Anonym (E)

    För det första är det ingen direkt ålderskillnad mellan er att tala om tycker jag. Skillnaden i utseende mellan någon dom är 22 och 29 är ju minimal. Snarare är det en nackdel att vara yngre i den åldern tycker jag för är man 29 har man i alla fall hunnit få lite innanför pannbenet.

    Utifrån hur han uttrycker sig mot dig så verkar den där killen inte mycket att hänga i julgranen. Regel nummer ett när det gäller förhållanden är att msn ska vara med någonsin får en att må bra och känna sig vacker. Annars är det dödsdömt.

    Så eftersom att han gör sig besväret att tala om för dig att han inte tycker att du är så snygg är ett solklart tecken på att du bör dumpa honom och gå vidare. Det finns bara två anledningar till att man säger så till någon man vill dejta och det är antingen för att trycka ner personens självförtroende och få makten i förhållandet eller för att man är dum i huvudet. Både sakerna diskvalificerar en från fortsatt dejting.

  • Anonym (J)

    Han är 22, alltså omogen. Förstår inte vad du vill göra med en så mycket yngre slyngel. Hjärnan är först fullt utvecklad vid 25.

    Sluta prata med honom tvärt. Inte vill du väl ha en partner som nedvärderar dig och får dig att känna dig dålig? Som säger att du inte ser så bra ut och som säger att han inte tycker om dig så mycket.

  • viseversa
    Anonym (J) skrev 2019-06-07 10:09:53 följande:
    Han är 22, alltså omogen. Förstår inte vad du vill göra med en så mycket yngre slyngel. Hjärnan är först fullt utvecklad vid 25.

    Sluta prata med honom tvärt. Inte vill du väl ha en partner som nedvärderar dig och får dig att känna dig dålig? Som säger att du inte ser så bra ut och som säger att han inte tycker om dig så mycket.
    precis och innan dom ens träffats så kommer den kängan liksom. Bådar knappast gott för framtiden. Han tycker det är helt okej att redan tidigtt påpeka att hon inte duger. Så då kommer han nog inte tveka att svara likadan elöler ännu värre om dom börjar ses.
  • Anonym (Grönamoln)

    Om en yngre tjej sagt att jag inte var lika snygg som på bilderna, men att hon ändå kan tänka sig att ligga, helt ok för mig.
    Men jag är kille också Tungan ute

  • Anonym (Jess)

    Jag tror inte att en sådan sak är något man bara råkar haspla ut sig. Vilken normalt funtad människa över typ 5 år uttrycker att någon är fulare än man trodde utan att tänka sig för? Bara små barn gör så eftersom att man får lära sig redan som liten att man inte säger såna saker. Därför får jag känslan av att han säger så för att han tror att han ska få ut något av det. Kanske vill göra dig osäker på dig själv för att kunna dra fördel av det eller få känna att han har övertaget.

    Oavsett vad hans agenda var så mår du ju dåligt av detta och det tycker jag är anledning nog att avsluta kontakten. Ni har inte ens träffats irl och han får sig redan att tvivla på dig själv, känna att du inte riktigt duger och må dåligt. Det bådar verkligen inte gott. Tycker du ska satsa på att träffa en kille som får sig att må bra och känna dig som ditt bästa jag istället. Ni har ju inte ens träffats än så se till att släppa taget nu innan ni träffats och fått en relation utanför telefonerna, för då blir det ännu svårare att bryta och du kommer förmodligen må ännu sämre när han säger oschyssta saker när ni lärt känna varandra på riktigt.

  • Anonym (Ts)

    Jag tror inte han medvetet försöker trycka ner mig utan då är det nog snarare att att han är omogen och kanske tror att jag vill att han är så ärlig eller något (hans ex var oärlig så han har sagt att det är viktigt för honom att man är det), men alltså, ibland har han ju skickat bilder som varit fina men inte lika fina som den förra eller något - alla kan ju inte vara exakt lika fina. Men det skulle jag aldrig säga.

    Nu verkar det som att han försöker säga att han tycker att jag är jättefin och att han gillar mig men att han inte är kär än (med det att jag gillar honom mer...). Men att kanske kan han bli det om vi ses etc.

    Han har fått mig att må jättebra fram tills nu. Varit uppmärksam och riktigt intresserad av vem jag är som person. Jag har berättat osmickrande saker om min person (ej utseende) och han har aldrig sagt något negativt då, bara fina saker. Jag brukar inte gilla yngre så blev förvånad att jag föll så för honom men han har verkligen fått mig att känna mig värdefull, så mkt uppmärksamhet etc. De första 2 mån vi pratade var jag inte ens intresserad utan bara artig men jag blev det sedan. Så det här kom verkligen som en blixt från klar himmel.

    Nu säger han att han kanske bara är lite socialt inkompetent (vilket väl inte vore konstigt då han är lite nördig) och att han ska tänka på vad han säger i fortsättningen.

    Förstår inte heller det här med att han vill gilla mig mer (bli kär?). Liksom varför om han inte känner så nu.

    Han säger att han gör vad som helst för att göra det "bra igen" men vad skulle jag kunna svara på där. Vad skulle få mig att må bättre?

    Vet att man inte är gammal vid 29 men pga det som hänt känner jag att jag åldrats lite extra och ser gammal ut för min ålder, lite rynkor och mörkt runt ögonen etc. Inte orkat med att träna så är lite slapp i kroppen (inte tjock). Ser nog mer ut som 35 typ. Och det mår jag ocksp dåligt över.

  • Anonym (J)

    Nu försöker du försvara honom och nedvärderar dig själv. Det är precis det han vill. Han manipulerar dig.

  • Anonym (.)

    Nej, jag hade släppt den där killen direkt. Den där kommentaren kommer tro o skapa oro hos dig i framtiden, ligga o gnaga.

    Dessutom visar den på rätt stora brister i social kompetens, något som är rätt avtändande...

Svar på tråden Skulle ni träffat honom efter detta?