• Karro943

Oro för utomkvedshavandeskap!

Är enligt mina beräkningar i v.6 (5+0) imorgon. Men får fortfarande bara väldigt svaga + på testen.

Utöver det så har jag haft väldigt ont i sidan längst ner i magen.. inga blödningar/spottings utan bara väldigt ont.

Orolig att det det kan vara utomkvedshavandeskap då jag läste att hormon nivåerna inte stiger som dem ska då!

Någon som varit med om samma eller har något input? Oerhört tacksam för svar.

• Svar på tråden Oro för utomkvedshavandeskap!
  • Hedblomster

Om du säger till gyn eller kvinnokliniken att du har ont på ena sidan borde du få komma in på en koll. Jag har haft utomkveds och hade svaga test men blödningar också. Hade ett par smärtepisoder. De såg en skugga vid äggledaren med vaginalt ultraljud nån gång i vecka 6 så jag opererades.

Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Dalia94

Ring gyn så bör du få komma in och kolla det, jag hade smärta över höger äggstock och fick komma in och göra en undersökning i vecka 8. För mig var det inget utomkveds utan bara växtvärk, jag blödde inte heller men fick dock starka tester

• Penguinlover

Är du orolig över utomkvedshavandeskap så kolla upp det! Jag hade visserligen blödningar också, men åkte in till gynakuten för vad jag upplevde som onormalt kraftiga magsmärtor. Sjuksköterskan som tog emot mig sa lugnande att utomkvedshavandeskap är det nog inte för att hon tyckte inte att jag verkade ha tillräckligt ont för det. Jag fick ändå efter en tids väntan komma in på undersökning och visst var det ett utomkvedshavandeskap. Jag blev inlagd för operation samma dag.

Svar på tråden Oro för utomkvedshavandeskap!