• heyheymonkey

    Vilket av dessa korta pojknamn gillar ni bäst?

    Försöker bestämma oss för ett killnamn. Nästa helt omöjligt... Våra kriterier:

    - Helst så kort som möjligt utan att för den delen kännas som ett smeknamn
    - Mjukt
    - Gärna ovanligt
    - Gärna gångbart på engelska

    Namnen i omröstningen är vad vi enats om just nu. Vilket av dem gillar ni bäst? Har ni ytterligare fina förslag som liknar dem? :)

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket av dessa korta pojknamn gillar ni bäst?
  • vetlanda

    Gillar Pål mycket mer än Paul. Men har båda namnen i släkten. Även Seth. Väldigt fina namn. Hade inte valt ett namn med R i. Som Harry. Men de beror på att de skulle bli ett så fult uttal där jag bor.

  • nnnnnnnn

    Henry tycker jag bättre om än Harry (Potter).

    Sen gillar jag enkla stavningar tex Kaj istället för Caj, Set istället för Seth särskilt om man ska uttala det SET och inte med ett th i slutet.
    Bo är ett tjejnamn i vissa länder och unisexnamn i andra, kan vara värt att tänka på om man vill att det ska fungera utomlands med.

  • fluu

    Bo är min favorit! Så redigt och starkt samtidigt som det också har en mjukare sida. Kaj(absolut stavat med k) är jag själv inne och nosar på. Det är så gemytligt och käckt.

    Fler förslag: Arthur, Fred, Alfred, Finn, Ian, Levi, Valter, Otto, Erwin.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • baseline
    heyheymonkey skrev 2019-06-11 14:09:42 följande:

    Försöker bestämma oss för ett killnamn. Nästa helt omöjligt... Våra kriterier:

    - Helst så kort som möjligt utan att för den delen kännas som ett smeknamn
    - Mjukt
    - Gärna ovanligt
    - Gärna gångbart på engelska

    Namnen i omröstningen är vad vi enats om just nu. Vilket av dem gillar ni bäst? Har ni ytterligare fina förslag som liknar dem? :)


    Jag gillar Ted mest på er lista, men jag är ett stort fan av Ted Gärdestad så jag är nog lite partisk kanske.

    Andra korta namn som är fina: Jonah, Ian, Noel, Leon, Levi, Allan, Ellis, Shawn, John, Jack.

    Lycka till med namnjakten! 
  • Pappelelle

    Bo är klassiskt och fint, men räkna med att han kommer bli "Bosse" med nästan alla.

Svar på tråden Vilket av dessa korta pojknamn gillar ni bäst?