• Åsa

Radera journal?

Anonym (nej) skrev 2019-06-13 10:19:26 följande:
    Jo, man kan det.
    Lite förvånad att du som läkare uppmuntrar till detta.
    Personligen tycker jag att den som frågar något ska få ett korrekt svar om man ska ge något. Detta är inte att uppmuntra åt ena eller andra hållet. Sedan tycks vi ha läst inlägget ganska olika, jag tvärtom att skribenten på ett sakligt sätt framhöll tänkbara nackdelar med att få en journal förstörd.

Jag förstår uppfattningen att man inte behöver gödsla med råd om att göra det ena eller andra men resonemanget "undanhåll info för andras bästa" bygger på subjektiva åsikter där inte självklart din eller min värdering delas av alla.  "Nej, man kan inte se i historiken vilka webbplatser som besöks" (för man ska inte snoka i andras göranden och låtanden). "Sambor ärver varandra" (för jag vill inte att du ska bli orolig eller gå och tänka morbida tankar på att något kan hända). etc etc
  • Åsa
    Anonym (JA) skrev 2019-06-19 19:31:29 följande:
    När det kommer till Rättelse förfrågningar eller frågor om förstörelser av journaler så kommer man aldrig få ett tydligt svar ifrån vården. 
    Vad var poängen?
  • Åsa
    Anonym (JA) skrev 2019-06-19 22:00:06 följande:
    Med mitt eller ditt inlägg?
    Ditt, där du citerade mig utan att skriva något. (Mitt eget tyckte jag givetvis var tydligt )
Svar på tråden Radera journal?