Kvinnlig kollega samt vän.
Hej.
Jag har sedan nästan ett år fått en kvinnlig kollega som är några år yngre än mig.
Jag vet vem hon är sedan tidigare men i samband med jobbet lärde vi känna varandra bättre och vi har nu väldigt kul och trevligt ihop på jobbet.
Vi är båda gifta och har barn på var sitt håll.
Vi har aldrig kramats eller kysst varandra.
Däremot samåker vi till och från jobbet, vi kan luncha ihop då och då, vi passar på att handla tillsammans innan vi åker hem då affären ligger längs vägen.
Så det är många som ser oss tillsammans och jag kan mycket väl tänka mig att många som bara vet vilka vi är tror vi är ute har någon fling ihop vid sidan av våra förhållanden.
Grejen är det att vi verkligen bara är vänner som även när vi inte är på jobbet har mycket kontakt via sms tex.
Hon ser i min mening väldigt bra ut och är sexig på sitt sätt.
Men som sagt, vi är bara vänner.
Dock stör sig ju min fru på det här att jag och kollegan sms:ar, lunchar ihop och handlar mat osv.
Jag har ju givetvis förklarat för min fru att jag bara älskar min fru och inte har tankar till min kollega som handlar om otrohet.
Jag kan förstå min fru och jag är inte själv så säker på vad jag hade tyckt om det var tvärt om.
Samt att visst kan säkert folk börja prata om att vi umgås och skapa osanna rykten.
Jag och kollegan har pratat om det här och både hon och jag är inne på samma sak, dvs att vi är vänner som vänner och kollegor är och ingen av oss är förälskad i den andre.
Men ska man ändå inte få kunna umgås med motsatt kön trots att man är gift utan att det ska behöva vara nåt?
Vad anser ni?