• Anonym (Fredrik Sandström)

    Vad är det med mitt konstiga ex?

    Jag vill egentligen bara ha lite tankar från andra som inte känner mig. Har ny flickvän, men trots det lyckas mitt ex fortfarande att få mig ur balans på det där sättet som när man stör sig på någons beteende. 

    Det här har hänt
    Träffade mitt ex för något år sedan. Det blev snabbt väldigt seriöst. Hon var väldigt drivande i att det skulle bli seriöst och jag kände likadant så vi kände att det inte var något att tveka på. Det skulle bli vi för alltid. 


    Det gick ett tag och hon började bli förändrad. Hon var orolig när vi inte träffades. Hon litade inte på mig. Var extremt instabil. Blev arg för ingenting. Kunde skicka långa tonårsutbrott på Messenger för att nästa dag skicka fina kärleksmeddelanden. Ibland var hon extremt kärleksfull och nästa dag kunde det svänga totalt.


    Jag trodde hon var osäker så jag försökte att lugna ner henne. Men det funkade inte. Så en dag sa hon att hon inte ville längre. Hon var väldigt arg i slutet trots att jag var schysst mot henne hela tiden. Jag blev extremt sårad.

    Det här hände efteråt
    Jag tyckte det kändes konstigt att bara bryta kontakten rätt av meh hon ville inte ha med mig att göra så jag fick respektera det. Sen blev hon sjukskriven efteråt och var hemma länge. Jag tyckte allt mest var sorgligt att det blev som det blev men jag gick vidare och träffade en ny. 


    Men nu när jag träffar på mitt ex så flinar(det är inget leende) hon bara åt mig varje gång hon ser mig. Jag har bara hejat kort när jag har sett henne. Har tyckt att det har räckt. Trots det kommer det här flinet varje gång. 

    Att dumpa någon rätt av som man planerar en framtid med, sedan bryta all kontakt och sen gå och flina åt personen retar upp mig. Det kanske är meningen också. Det var sårande då och jag upplever det här beteendet som väldigt sårande nu också. 

    Vad tänker ni om det här beteendet? Idag kände jag att jag får titta bort nästa gång jag träffar på henne och låtsas som jag inte ser henne. Känns ju extremt barnsligt. Framförallt tycker jag illa om hennes beteende.

  • Svar på tråden Vad är det med mitt konstiga ex?
  • Anonym (gg)

    vad var hon svartsjuk på då? 

    Fanns den nuvarande tjejen med i bilden innan ni gjorde slut?

  • Anonym (gg)

    vad var hon svartsjuk på då? 

    Fanns den nuvarande tjejen med i bilden innan ni gjorde slut?

  • Anonym (Fredrik Sandström)
    Anonym (gg) skrev 2019-06-14 20:44:54 följande:

    vad var hon svartsjuk på då? 

    Fanns den nuvarande tjejen med i bilden innan ni gjorde slut?


    Nej, jag tittade inte åt någon annan.

    Hon var mer paranoid. Hon trodde att jag dolde saker fast jag inte gjorde det.


    Alltså jag tycker det är skönt att inte ha mer kontakt eftersom det var så labilt. Men i det här läget funderar jag nästan på att kontakta henne. Samtidigt känner jag att jag blir manipulerad och det vill jag inte visa.

    Att avsluta och vara extremt arg och sen när man ses efteråt bara gå och skratta åt den andra personen!?. 

  • Anonym (...)

    Hon låter inte riktigt frisk. Antagligen inbillar hon sig att du har gjort något fel och vill med flinet visa att hon har genomskådat dig och inte bryr sig om dig. Ignorera henne bara.

  • Anonym (nej!)
    Anonym (Fredrik Sandström) skrev 2019-06-14 22:01:32 följande:

    Nej, jag tittade inte åt någon annan.

    Hon var mer paranoid. Hon trodde att jag dolde saker fast jag inte gjorde det.


    Alltså jag tycker det är skönt att inte ha mer kontakt eftersom det var så labilt. Men i det här läget funderar jag nästan på att kontakta henne. Samtidigt känner jag att jag blir manipulerad och det vill jag inte visa.

    Att avsluta och vara extremt arg och sen när man ses efteråt bara gå och skratta åt den andra personen!?. 


    Nej! Kontakta INTE henne igen!


    Du har väl inte haft en chans att bearbeta den relationen helt ännu, även om du gått in i en ny. Jag själv hade så. Min sambo och jag ska ha barn så han är ju rätt för mig, men precis när jag träffade honom hade jag inte bearbetat min tidigare relation helt ännu.  

    Men med ditt ex kommer du aldrig få några svar. Hon verkar psykiskt sjuk. (Mitt ex hade var inte heller normal, men det tog mig fler år att fatta det). Du måste hitta ditt eget sätt att bearbeta att det blev som det blev.

    Jag tror hon kan komma åt dig för du inte bearbetat det helt ännu. Även om du älskar din nya.

    Varför kallar du dig Fredrik Sandström?

  • Anonym (Fredrik Sandström)
    Anonym (...) skrev 2019-06-14 22:14:40 följande:

    Hon låter inte riktigt frisk. Antagligen inbillar hon sig att du har gjort något fel och vill med flinet visa att hon har genomskådat dig och inte bryr sig om dig. Ignorera henne bara.


    Tack för svaret!


    Ja ibland är det nog så enkelt att en person inte är frisk. Hennes pappa var bipolär. Vet inte om det kan vara något sådant. 


    Visst förstår jag att det är någon form av markering. Men kan man inte lägga av med sådant efter att det har tagit slut om man känner att man är klar med den andra.


    Förstår inte varför hon känner att hon behöver visa att hon inte bryr sig. Det var ju rätt tydligt när hon bröt upp  Glad.


    Stör mig på mig själv mest. Att jag blir så lättprovocerad. Är normalt sett inte det.

  • Anonym (Fredrik Sandström)
    Anonym (nej!) skrev 2019-06-14 22:22:59 följande:

    Nej! Kontakta INTE henne igen!


    Du har väl inte haft en chans att bearbeta den relationen helt ännu, även om du gått in i en ny. Jag själv hade så. Min sambo och jag ska ha barn så han är ju rätt för mig, men precis när jag träffade honom hade jag inte bearbetat min tidigare relation helt ännu.  

    Men med ditt ex kommer du aldrig få några svar. Hon verkar psykiskt sjuk. (Mitt ex hade var inte heller normal, men det tog mig fler år att fatta det). Du måste hitta ditt eget sätt att bearbeta att det blev som det blev.

    Jag tror hon kan komma åt dig för du inte bearbetat det helt ännu. Även om du älskar din nya.

    Varför kallar du dig Fredrik Sandström?


    Tack, det var bra råd!


    Alltid intressant att höra från personer som har varit en liknande situation. Själv hade jag aldrig varit det tidigare innan jag träffade henne.


    Tack också för att du säger det där med att det tog dig tid för att fatta att ditt ex var sjukt. För jag är rätt förbannad på mig själv att jag inte förstod det. Bra jobb, verkade ha många vänner, två fina barn, varit ihop med sitt ex länge...


    Fast jag vill inte ha några svar från henne. Jag vill bara visa att hon inte kan manipulera mig. Bara skriva något väldigt trevligt men neutralt.

  • Anonym (Fredrik Sandström)
    Anonym (...) skrev 2019-06-14 22:14:40 följande:

    Hon låter inte riktigt frisk. Antagligen inbillar hon sig att du har gjort något fel och vill med flinet visa att hon har genomskådat dig och inte bryr sig om dig. Ignorera henne bara.


    Glömde säga. 


    Jag tror du har rätt med det där med att genomskåda. Hon verkade tycka att jag var för bra för henne och att jag höll på att lura henne på något sätt. Men så var det inte. 


    Däremot kände jag att hon antagligen inte var psykiskt frisk. 

  • Anonym (Fredrik Sandström)
    Nissemanpower skrev 2019-06-14 23:16:50 följande:

    Hon är inte bra för dig, slut i henne.


    Det är det jag vill säga. Att jag vill ha ett avslut på det här på något sätt.


    Jag har min nya relation så det är inte på det viset.  


    Men det känns som jag inte kan avsluta känslorna(framförallt ilskan) efter den här relationen när jag ser hennes flinande ansikte varenda gång jag ser henne Skäms stört jag vet, men så är det. Nu vill jag gå vidare och lägga det bakom mig på något sätt. Men hur vet jag inte. Kan ju inte hindra henne från att röra sig ute. 

Svar på tråden Vad är det med mitt konstiga ex?