• Anonym (Sally)

    Slutat med mini-piller, när kommer mensen?

    För ca 4 veckor sen slutade jag med mina mini-piller för att se om mitt blodsocker skulle blir stabilare (har diabetes och celiaki) så ville se hur mon kropp beter sig vid "normalt" läge.

    Nu tycker jag att det börjar dra ut på tiden, jag vet det kan ta lång tid men tänkte höra hur snabbt det gick för er andra?

    Har ätit minipiller sen mitt sista barn så ca 5 år.

    Jag och sambon har haft sex som vanligt under tiden jag väntat. Nu senaste 2 veckorna har jag haft väldig mensvärk (därför jag började med minipiller för att slippa den hemska pms och mensvärk som uppstår) men kommer ingen mens. Det har kommit ljus rosa flygning ibland, oftast efter sex eller vid riktig hemsk värk.

  • Svar på tråden Slutat med mini-piller, när kommer mensen?
  • Anonym (jenny)

    När jag slutade med minipiller så fick jag ingen mens utan blev gravid med första ägglossningen. Jag hade ett positivt graviditetstest ca 6 veckor efter att jag slutade ta dem och ingen blödning mellan.

  • Anonym (Sally)

    Vad roligt ???? tanken är inte det skylla gå så snabbt ???????? sånt lyssnar väl kroppen på ????

    Nej, skämt åtsido. Hur länge åt du piller innan du slutade med dem?

    Kanske bara är något jag har fått för mig men kroppen har väl svårare att återhämta sig från piller om man ätit dem ett tag?

  • Anonym (jenny)
    Anonym (Sally) skrev 2019-06-15 19:19:48 följande:

    Vad roligt ???? tanken är inte det skylla gå så snabbt ???????? sånt lyssnar väl kroppen på ????

    Nej, skämt åtsido. Hur länge åt du piller innan du slutade med dem?

    Kanske bara är något jag har fått för mig men kroppen har väl svårare att återhämta sig från piller om man ätit dem ett tag?


    Jag åt dem ca två år mellan barnen. Det gick nästan för snabbt, min barnmorska ville inte gå med på "min" datering av graviditeten förrän vid första ultraljudet.
  • Anonym (Sally)

    Vad roligt med såna historier.

    Jag kanske inte har lika tur men det märker vi om några veckor.

    Kände du något med kroppen? Mensvärk eller någon mellanblödning?

Svar på tråden Slutat med mini-piller, när kommer mensen?