psykisk misshandel vid separation
Stackars dig! Jag känner verkligen med dig och jag hoppas att det vänder för dig snart. Kan du inte berätta om detta som du skriver om här för socialen? Det är ju otroligt svårt att behålla sin styrka så länge man har sex med exet. Vad händer om du säger nej till sex?
Jag funderar själv över mitt förhållande, och min man som började förändras när jag var höggravid. Han är numera ofta elak och passivt aggressiv på olika sätt. Men jag vet faktiskt inte riktigt vad som är vad. Vårt barn är ett par år bara. Min man är snäll i perioder, sedan får han liksom skov då han är otrevlig, nedlåtande, kall. Vi har försökt gå i familjerådgivning och då har det blivit bättre ett tag, sedan sämre igen. Hur var det du förstod att det var psykisk misshandel?
Ja det var i skov hos oss med. Det funkade ett tag sen blev det bara värre. Jag tror än idag att han inte förstår hur dåligt jag mådde. Han säger ju att "vi hade löst det om det inte var för din otrohet" och jag känner att jag hade nog tagit mitt egna liv om jag hade behövt leva med honom. Under min depression kunde jag gå på promenad och hoppas på att en bil skulle köra över mig.
Jag började läsa mkt på nätet. Han bockade för många punkter. Vi läste dessutom "omgiven av psykopater" där han bockade för 9 av 10 punkter och jag bockade av den sista. "Du ser, du är lite psykopat ändå" . Sa då; "missade du de andra 9 punkterna som du bockar av". Ingen självinsikt alls.