ensamoliten skrev 2019-06-19 11:31:02 följande:
Har redan avslöjat mitt nick så kör på det :)
Går hos kurator på Våld i nära via socialen. Det ger mig lite styrka, men han smashar det så fort jag träffar honom.
Han har liksom kontrollen över mig så jag berättar ju allt jag gör. Berättade för honom att jag går där. Han började ju anklaga mig att jag försöker anmäla honom för våldtäkt och han är minsann ingen som våldtar..
Vi har gemensamma där jag berättat lite, men de är ju mina vänner. Hans familj har redan inställningen att alla kvinnor är horor (förutom deras egna döttrar), och allt är mitt fel för att jag var en hora som var otrogen.
Hans pappa har väl varit i den mening att vi bör rädda relationen för barnet, men ignorerade när jag berättade att hans son utnyttjade mig sexuellt och kallat mig för hora och tryckt ner mig i flera år. Han ansåg att vi kunde lösa dessa "petitesser" för barnets skull.
Sluta berätta för honom. Lättare sagt än gjort, jag vet. Men försök komma ihåg att allt du berättar för honom ger honom ammunition att skjuta ner dig.
Ta ett par vänner, såna du verkligen litar på, och berätta allt, verkligen allt för dem. Jag kan lova dig att de inte kommer att skuldbelägga dig för att du var otrogen. Det var ett rop på hjälp för att komma ur din relation!
Jag tycker inte att otrohet är rätt men jag förstår att du gjorde det och varför. Det var en sista desperat handling för att komma ut. Du måste förlåta dig själv för att du inte kunde komma på en annan lösning.
Vill du prata eller bara skriva av dig utan att det syns här, skicka ett dm till mig. Lovar att lyssna!