• Anonym (Ledsen)

    Nyförlöst

    Födde barn för några dagar sen. Gick ner all vikt nästan samma dag, endast magen som putar lite. Jag har redan fått höra jag är tjock, luktar illa, ser gammal och sliten ut. Allt sånt en nyförlöst mamma inte ska behöva höra. Att jag är komplett oduglig till en man osv... ändå är det jag som ska (och gör) sköta allt hemma, dvs laga mat, städa tvätta och ta hand om barnen. Jag är trött och får aldrig avlastning för att kunna vila. Och han förväntar sig en avsugning.

    Känner mig så jäkla ledsen. Överkörd av en idiot liksom. Hur kunde jag låta detta hända. Extra känslig nu också av alla amningshormoner. Men jag vågar inte gråta för då får jag bara höra att jag spelar teater.

  • Svar på tråden Nyförlöst
  • Anonym (Lämna)

    Jag vet själv hur det känns och få förväntningar att man ska sköta allt och va sexuellt aktiv. Om din man håller på så så lämna han. Du ska oxså kunna ställa krav han va väll med och ville ha barn han med.

  • Anonym (Ja)
    Anonym (Lämna) skrev 2019-06-18 18:14:02 följande:
    Jag vet själv hur det känns och få förväntningar att man ska sköta allt och va sexuellt aktiv. Om din man håller på så så lämna han. Du ska oxså kunna ställa krav han va väll med och ville ha barn han med.
    Ja, håller med
  • Anonym (mansgris)

    ställ krav på honom, ifall du ska sköta hemmet får ju han sköta barnen, han kan ju inte förvänta sig att du ska se ut som du såg ut innan barnen om du aldrig får tid att träna och ta hand om dig själv! Man är faktiskt 2 föräldrar, inte en förälder med ett extra barn.

Svar på tråden Nyförlöst