• Tr0llmamman

    Ledsnat nu!

    Hallå alla på familjeliv!

    Jag har mer eller mindre förlorat alla jag trott varit mina vänner (har en eller två som verkligen är mina vänner) och jag känner mig så ensam...

    För två år sedan dog min allra bästa vän och därefter har jag inte riktigt kunna hitta tillbaka till mig själv, jag har dragit mig tillbaka, är betydligt känsligare av mig men kan ändå inte prata öppet på samma sätt som förut. Jag har mest manliga bekantskaper men saknar så att ha en väninna att ses och bara umgås med.

    Alla runt om mig är ute och gör saker ihop och jag blir aldrig bjuden på något.

    Jag är dessutom ensamstående och exet har barnen 9 dagar i månaden, vilket tär väldigt mycket på mig (och han bryr sig noll så länge han mår bra och är fri).

    Jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att finna nya vänner ute i den riktiga världen och börjar känna hur en depression börjar sakta men säkert komma... Hur får man nya vänner och hur får man dem att stanna och bli något äkta och inte bara något ytligt?


    Mvh, Trollmamman
  • Svar på tråden Ledsnat nu!
  • Bagar Bengtsson

    Att hitta vänner är svårare när man passerat en viss ålder.  Har man tur kanske man har en granne med ungar i samma ålder som man trivs med. Annars är det tråkiga svaret- genom hobbys. Genom hobbyn har man iaf ett intresse gemensamt vilket behövs när man ska ha en vän. Intressen och värderingar 


    Angående barnen, som du nu har 21 dagar i månaden, vill du ha dem mer eller mindre? Om det är mindre så känns väl 15/15 mer rättvist.


     

Svar på tråden Ledsnat nu!