• Anonym (Panik)

    Lätt panik, vet inte vart jag ska vända mig.. Tips?

    Jag vet inte vad jag ska höra längre.

    Min man söker efter porr och ofta ser han på bilder av kvinnor med stora bröst och sexuellt klädda. Han kan även titta på en del tecknat också som går under kategorin porr och sexuellt.

    Att han även onanerar till detta eller till porr Videos och att det är ett "måste" varje vecka.

    Jag får lätt panik inom mig då jag inte alls har den där kroppen eller tuttarna och jag klär mig inte sexuellt heller.

    Ibland kan han få bilder från vänner där det är enbart sånt här och det gör mig nedstämd och ledsen.

    Jag har förklarat så många gånger om just detta, men han förstår inte mig och det jag känner, han säger istället att jag förvärrar allt och att då blir det att han tittar mer på sånt här.

    Vet inte alls hur jag ska ställa mig till allt detta.

    Vi har varit tillsammans länge och jag börjar fundera på vad jag ska göra, för utöver detta är han min bästa vän och kärlek.

    Men att jag förvärrar allt och att det är mitt fel känns inte rätt.

    Någon här som har tips på vad man kan göra?

    Hur hade du gjort?

    Skulle du bara gå vidare och ta det med "en nypa salt"?

    /panik

  • Svar på tråden Lätt panik, vet inte vart jag ska vända mig.. Tips?
  • baralillatant

    Antigen respekterar han dig eller inte.

    Jag hade inte varit ok med det. Att det skulle vara ditt fel är ju en väldigt bekväm ursäkt för honom så han slipper ta ansvar för att han sårar dig.

  • Anonym (hjälp)

    Jag hade fortsatt med mitt liv och inte låtit mina egna osäkerheter gå ut över min partner. 

    Klarar du inte av det får du söka professionell hjälp för att hjälpa dig med din osäkerhet för det är självklart inte sunt att gå runt och må så dåligt. 

    Förstå att många kollar på helt andra saker på porr än vad de gillar i verkligheten. Att han kollar på storbröstade kvinnor betyder inte att han inte tycker du duger, har fula bröst eller föredrar deras utseende.

  • Anonym (ångermanlänning)

    Börja titta på muskulösa män och annat då kommer han inte tycka att det är så kul längre när han får känna på samma. Det är inte lika kul när du spanar in killar med snyggare kropp än han.

  • Anonym (--)
    Anonym (Panik) skrev 2019-06-21 01:04:30 följande:

    Ibland kan han få bilder från vänner där det är enbart sånt här och det gör mig nedstämd och ledsen.

    Jag har förklarat så många gånger om just detta, men han förstår inte mig och det jag känner, han säger istället att jag förvärrar allt och att då blir det att han tittar mer på sånt här.


    Hur gammal är han? Känns lagom omoget om man i vuxen ålder skickar porr till sina vänner

    Sen att han skyller på dig visar ännu mer på att han är omogen alternativt manipulerande och att han inte alls är så himla trevlig även om du gärna vill intala oss(och dig själv) det.


  • Tecum

    Du borde ta det med en nypa salt och inse att män gillar porr och att de inte jämför och dissar sin egen kvinna bara för att hon inte ser ut som modeller. Det är helt skilda saker men något som är väldigt svårt att förklara för kvinnor. Vet att det inte är lätt att släppa men försök för bägges skull.

    Sen tycker jag att din man är respektlös och omogen då han skyller på dig och påstår att du förvärrar det. Klart att han vill slippa tjat, där har han rätt. Men han måste respektera dina känslor och sätta dig först. Han borde sköta sitt porrtittande på ett sätt som stör dig så lite som möjligt och inte närmast provocera som han tycks göra nu.

Svar på tråden Lätt panik, vet inte vart jag ska vända mig.. Tips?