• Anonym (undrar)

    Handlingsförlamad-ångest

    Jag undrar om ångest kan göra en handlingsförlamad?Jag skulle behöva göra många saker på semestern,för hälsans skull men oroar mig för besöken och att ringa och boka.Finns detnågon hjälp man kan få för att bli mera aktiv ?För 10 år sedan provade jag ssri men det hjälpte inte.Jag har gått KBT och ätit naturmedel.Jag  tänker bara på att jag inte hinner allt på semestern för att jag inte tar itu med saker.Någon som har några tips och råd?

  • Svar på tråden Handlingsförlamad-ångest
  • Anonym (undrar)

    Ingen som har något att skriva?

  • Anonym (Jag)

    Förstår inte riktigt, oroar dig för besöka o att ringa?! Fobi? Skjuta upp-syndrom? På en del sätt påminner det om mig, som har ADD o autism. Kanske kunde vara nåt sånt..

  • Anonym (undrar)

    Ja,allt känns jobbigt. Boka kan man ju göra på nätet,men sedan när jag ska gå dit är jag så nervös och får magproblem och darrar.Det känns som jag vill svimma.Har du några tips till mig?Jag tror jag kanske har autism lindrigt.Har du medicin?

  • Anonym (Vad)

    Vad är det du behöver göra då? Jag försöker se semestern som semester även från olika saker man behöver fixa, tar hellre kortare semester och har dagar att ta ut för sånt. För mig är det nödvändigt att vara så ledig som möjligt på semestern.

    Så som exempel, när jag gick i terapi under flera år bokade jag aldrig tid under min semester för då behövde jag vara ledig även från ?självförbättrande projekt?. Jag sätter heller aldrig igång med viktminskning eller börja träna under semestern för då blir den liksom förstörd känns det som.

    Nör jag läser din TS så undrar jag om du är lite likadan? Blir du extra stressad för att semestern blir förstörd när du ska göra vad-det-nu-är?

  • Anonym (undrar)

    Jag är inte stressad för att semestern blir förstörd.Jag blir ännu mer stressad om jag skulle göra ärenden  de tider då jag jobbar .Jag har varit hos olika doktorer under arbetsåret för ett fysiskt problem ,så jag har skjutit upp andra besök till semestern..Jag sitter bara hemma ändå.Jag ska bara besöka en släkting i slutet av semestern.

  • Anonym (Jag)

    [quote=79710148][quote-nick]Anonym (undrar) skrev 2019-06-23 16:32:40 följande:[/quote-nick]

    Ja,allt känns jobbigt. Boka kan man ju göra på nätet,men sedan när jag ska gå dit är jag så nervös och får magproblem och darrar.Det känns som jag vill svimma.Har du några tips till mig?Jag tror jag kanske har autism lindrigt.Har du medicin?

    [/H

    Har antidepressiv medicin samt ångestdämpande emellanåt. Men har du verkligen berättat allt det här för vården, alltså läkare el psykolog? Viktigt att vara TYDLIG mot dom, även om det är jobbigt. Att du skjuter upp läkarbesök o kanske annat med, pga denna ångesten.

  • Anonym (undrar)

    Nu har jag bokat alla fyra tiderna.Två den här veckan och två nästa.Ska försöka klara detta med lugnande tabletter-naturmedel.Tack för alla svar.

Svar på tråden Handlingsförlamad-ångest