• Anonym (Tess)

Varför pussar på pannan?

En kk, ett ex pussar dig på pannan. Vad betyder egentligen en puss på pannan? Hur ska man tolka?

• Svar på tråden Varför pussar på pannan?
  • Anonym (Förtroende/trygghet)

Jag har inga säkra källor, jag minns bara att för länge länge sedan läste jag någonstans att puss på pannan betyder att personen har en stor förtroende åt dig/ litar/ tror o hoppas på dig... sedan dom kag sagt jag minns inte var har jag läst den , o inte heller i vilket sammanhang (om det var en del av någon lek eller om det var i en kontext med stor källförtroende)

• Meriall

Någon du inte har sex med - vänskap, ömhet

Någon du har sex med - mer känslor än bara attraktion

• smulpaj01

Ett gammalt ex brukade pussa mig på pannan. Jag tror han menade det som en ömhetsgrej, att han tyckte jag var en fin människa som han bryr sig mycket om. Vi var inte kära i varandra då. Men ärligt talat avskydde jag det, kände mig som ett barn.

• Dr Nail

Jag brukar göra det på min flickvän, men uteslutande ironiskt.

• MallaL

I vår familj pussar man barn på pannan för att kolla om de har feber när de är sjuka, jag tror inte någon i min närmaste familj äger en febertermometer

• Anonym (Tess)

Okej slutsats att en kk som också är ens ex pussar dig på pannan betyder inget speciellt mer än att han faktiskt bryr sig om mig, mer än vad jag tror...

• Anonym (***)
    Anonym (Tess) skrev 2019-06-22 09:48:11 följande:

Okej slutsats att en kk som också är ens ex pussar dig på pannan betyder inget speciellt mer än att han faktiskt bryr sig om mig, mer än vad jag tror...

Eller så vill få dig att tro att han bryr sig...
  • smulpaj01
    Anonym (Tess) skrev 2019-06-22 09:48:11 följande:

Eller att han inte gör det och inte vill ge dig några falska förhoppningar. Det är ju som att pussa på ett barn, helt oromantiskt inte intimt som att pussa på munnen.
  • Anonym (Tess)
    smulpaj01 skrev 2019-06-22 13:50:54 följande:

Eller att han inte gör det och inte vill ge dig några falska förhoppningar. Det är ju som att pussa på ett barn, helt oromantiskt inte intimt som att pussa på munnen.

Ja också det. Han pussade mig på pannan direkt efter vi haft sex.

Men ska sluta undra å tolka. Ett ex är ett ex och ska förbli det..
  • smulpaj01
    Anonym (Tess) skrev 2019-06-22 18:48:31 följande:

Ja också det. Han pussade mig på pannan direkt efter vi haft sex.

Men ska sluta undra å tolka. Ett ex är ett ex och ska förbli det..

Ja det låter klokt. Då kanske mitt svar ändå kan stämma? Han känner ömhet för dig som människa men är inte kär och vill inte att du ska tro det.

Vill du mer med honom så kanske det är bättre att bryta kk förhållandet så du inte blir alltför sårad?
  • Anonym (Tess)
    smulpaj01 skrev 2019-06-23 08:21:01 följande:

Ja det låter klokt. Då kanske mitt svar ändå kan stämma? Han känner ömhet för dig som människa men är inte kär och vill inte att du ska tro det.

Vill du mer med honom så kanske det är bättre att bryta kk förhållandet så du inte blir alltför sårad?

Jo han är inte kär i mig. Det har han bevisat många gånger...

Och ja jag bryta kk relation för mitt eget bästa. Men som det känns just nu är det ok och något jag kan acceptera, men detta kan säkert vända. För jag vet vaf jag känner för honom..
Svar på tråden Varför pussar på pannan?