• Anonym (A)

    Berätta för svärmor att hon är farmor sedan 3 år tillbaka

    Hej. Ska förklara lite snabbt vad det gäller.

    För 4 år sen hade jag en pojkvän, vi kallar honom 1 och han var inte snäll mot mig och sen blev jag gravid och vi gjorde slut, jag berätta för honom om barnet och han ville inte ha nåt med mig eller barnet att göra. Sen träffade jag en kille vi kallar honom 2 och han och jag blev tillsammans bara en månad senare och sen valde vi att han skulle vara barnets pappa. Så vi sa till nr 1 att han inte var pappan till barnet. Nr 1 gick med på det och allt fortsatte så, nr 2 blev barnets pappa, barnet kallar honom pappa. Sedan för ca 1år och 7 månader sen. Sen flyttade jag och nr 2 isär i november och sedan har han inte träffat barnet så mycket och sen träffade jag en kille i april, efter varit singel sedan jag och nr 2 gick isär, vi kallar honom nr 3. Han är Då världens bästa koll och fantastisk, vi har varit tillsammans sen dess. Men nu till kruxet. Nr 3 är nr 1 storebror. Och jag älskar nr 3 så sjukt mycket och han älskar mig. Och jag vet inte riktigt hur jag ska förklara för nr 1 och 3 mamma och pappa att dom är farmor och farfar. Efter 3 år liksom. Nr 3 vet självklart att han är barnets farbror och fick veta det innan vi blev tillsammans.

    Jag vill gärna ha råd och tips hur jag ska berätta för dom om allt det här utan att smutskasta deras son,nr 1..

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-06-23 19:19
    Sedan ett år och 7 månader sen gick vi isär.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-06-23 19:19
    Världens bästa kille*

  • Svar på tråden Berätta för svärmor att hon är farmor sedan 3 år tillbaka
  • Anonym (wow)

    Skriv en glad sång som berättar hur det ligger till. Framförs lämpligen med banjo-ackompanjemang.

  • Anonym (Dee)

    Det måste finnas något lämpligt väggord för detta. Och banjo känns rätt.

  • Panduro

    Okej. Man kan ju inte välja vem som är barnets pappa så nr 2 har ju aldrig varit pappa till ditt barn.

    Men du behöver ju intr krångla till det. Berätta för dina svärföräldrar precis som det är utan krusiduller. Tycker inte det är att smutskasta nr 1, det var ju hans val. Sedan är det upp till dem hur de tar emot sitt barnbarn. Har de något vett i huvudet borde de ju bli glada efter att första chocken lagt sig.

  • Anonym (Vilja)
    Panduro skrev 2019-06-23 19:30:50 följande:

    Okej. Man kan ju inte välja vem som är barnets pappa så nr 2 har ju aldrig varit pappa till ditt barn.

    Men du behöver ju intr krångla till det. Berätta för dina svärföräldrar precis som det är utan krusiduller. Tycker inte det är att smutskasta nr 1, det var ju hans val. Sedan är det upp till dem hur de tar emot sitt barnbarn. Har de något vett i huvudet borde de ju bli glada efter att första chocken lagt sig.


    Varför skulle de bli glada över detta?
    Vilken mardröm för föräldrarna!

    Det är nog den enda nackdelen med söner... det absolut enda.
  • Anonym (Sophie)

    Varför är det upp till dig att berätta? Är väl pappan (dvs nr 1) som borde göra det? Det är ju hans föräldrar.

  • Anonym (G)

    Oh my.... de två bröderna kanske kan ha en banjoduell?

  • Anonym (Men herregud!)

    Jag hoppas att du driver med oss. Hur kan man trassla till sitt liv till den milda grad? Det är för helvete ditt barn du leker med. Lilla hjärtat, du förstår det är inte pappa som är din pappa egentligen, det är farbror bonuspappas lillebror som är din pappa.

    Det är ju en jäkla fars!

    Jag hoppas farmor driver på och ser till att den riktiga pappan får vårdnaden och sen slänger ut dig ur deras liv.

  • Ällingen

    Stackars barn. Så liten och ändå haft/har tre "pappor". Du gör ditt barn sjukt förvirrat. Nu kan du ju knappast röra till det mer. Eller jo, det är att du blir "kär" och tillsammans med barnets farfar. Du behöver hjälp med att reda ut varför du håller på så som du gör.

  • Anonym (A)

    farbror * barnet har aldrig haft mer än 1 PAPPA!!! ALDRIG, barnets pappa är och alltid varit nr 2. Han har tagit hand om barnet nästan hela barnets liv.

    Nr 1 vet inte sanningen men han tror att han är bar

  • Anonym (A)

    Han tror att han är barnets biologiska pappa.

    Sen dessutom du som sa att nr 1 skulle få vårdnad och kasta ut mig, värsta jag hört. Du har noll koll på vad nr 1 gjort mot mig men ändå hoppar du på mig? Sjuk människa är du.

    Barnet skulle aldrig ha det bra hos nr 1.

Svar på tråden Berätta för svärmor att hon är farmor sedan 3 år tillbaka