Inlägg från: Anonym (Men herregud!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Men herregud!)

Berätta för svärmor att hon är farmor sedan 3 år tillbaka

Jag hoppas att du driver med oss. Hur kan man trassla till sitt liv till den milda grad? Det är för helvete ditt barn du leker med. Lilla hjärtat, du förstår det är inte pappa som är din pappa egentligen, det är farbror bonuspappas lillebror som är din pappa.

Det är ju en jäkla fars!

Jag hoppas farmor driver på och ser till att den riktiga pappan får vårdnaden och sen slänger ut dig ur deras liv.

• Anonym (Men herregud!)
    Anonym (A) skrev 2019-06-23 21:02:12 följande:

Han tror att han är barnets biologiska pappa.

Sen dessutom du som sa att nr 1 skulle få vårdnad och kasta ut mig, värsta jag hört. Du har noll koll på vad nr 1 gjort mot mig men ändå hoppar du på mig? Sjuk människa är du.

Barnet skulle aldrig ha det bra hos nr 1.

Då är ni kanske lika dåliga skrot och korn båda två. Förmodligen har barnet det bäst i en helt annan familj som kan ge lite stabilitet. Begriper du inte hur sjukt och sunkigt det är att du är inne på pappa nr tre och barnet är lika många år gammalt. Hur gammal är du själv? 19?
  • Anonym (Men herregud!)
    Anonym (A) skrev 2019-06-23 21:21:50 följande:

Hon har fortfarande bara haft en jävla pappa, är det svårt att förstå?

Hon har stabilitet, nr 1 har ALDRIG varit med, inte en sekund. Nr två har alltid varit med tills för ett litet tag sen. Nr 3 är min pojkvän, INTE HENNES PAPPA.

Nej hennes pappa är din pojkväns lillebror.

Vad hon har haft är en bonuspappa som nu försvinner ut ur bilden för att successivt ersättas med en ny bonuspappa. Som du älskar, det vet du efter bara någon månads förhållande. Ni kommer hålla livet ut! Dottern mår så klart jättebra även om hennes fadersfigur försvunnit ur hennes liv.

Och hur var det med underhåll? Du svarade inte på om du får det som bidrag från FK?
  • Anonym (Men herregud!)
    Anonym (A) skrev 2019-06-23 21:25:08 följande:

Har haft en kille sedan hennes pappa nr 2. Min nuvarande så knip, biologiska pappan är inte en bra kille som ni verkar tro, har sagt att han är dålig och var elak mot mig men ni försvarar ändå honom? Jävligt skumt

Hon har bara haft en pappa någonsin!

Nr 1 är en omogen kille. Han har dessutom blivit omyndighetsförklarad pga många saker.

Jag var rädd att nr 1 skulle skada barnet, fysiskt.

Det är ingen som försvarar barnets pappa. Der handlar om att er dotter har rätt att veta vem som är hennes far och att det ska stå korrekt i folkbokföring, bli rätt med arvsrätt etc. Du har ingensomhelst moralisk rätt att leka gud och ersätta hennes pappa med någon annan av dina pojkvänner för att det passar dig bättre. Jag är ganska övertygad om att det även är olagligt.
  • Anonym (Men herregud!)
    Anonym (A) skrev 2019-06-23 21:33:14 följande:

För henne är det hennes riktiga pappa. Han kommer aldrig ersättas och min pojkvän är inte hennes pappa eller bonus pappa. Lägg ner med ditt beteende, hon mår super bra, hon har alla hon behöver i sitt liv.

Svarade att jag inte fått något underhåll, vi var sammanboende tills november 18.

Men du skriver ju själv att din förra pojkvän inte träffar henne så mycket. Men ändå kommer han vara hennes pappa för resten av livet. Ni var tillsammans hur länge? Max två år? Och hon ska leva med den här lögnen i hela sitt liv. Hur kan du inte begripa att det du gör är ett enormt idiotiskt och egoistiskt svek mot din dotter???
  • Anonym (Men herregud!)
    Anonym (A) skrev 2019-06-23 21:46:04 följande:

Passar mig bättre! Ursäkta, du vet inte vad nr 1 gjort så kom inte o säg något. Jag har gjort det bästa för mitt barn. Hon har alltid haft sammapappa. Och aldrig ersatt någon

Det spelar ingen roll om han så var en massmördare. Din dotter har rätt att veta vem som är hennes far!

Man börjar ju undra vem det var som blev omyndigförklarad egentligen.
  • Anonym (Men herregud!)
    Anonym (A) skrev 2019-06-23 22:12:44 följande:

Suck, så dryg du ska vara. Hade du varit i samma sits hade du förhoppningsvis skyddat ditt barn från skada

Det hade jag så klart, men inte på bekostnad av mitt barns rättigheter och inte genom att bygga upp ett korthus av lögner inför mitt barn. Fattar du hur dåligt hon kommer att må när sanningen kommer fram? Och även innan dess kanske hon tar på sig skulden för varför hennes så kallade pappa försvinner ur hennes liv. Vill du riskera att hon kommer att hata dig för det du gjort?
  • Anonym (Men herregud!)
    Anonym (X) skrev 2019-06-26 20:44:17 följande:

Vem är officiellt pappa till barnet TS, eller står det ?fader okänd??

TS verkar inte vilja svara på den frågan. Konstigt va? ;)
Svar på tråden Berätta för svärmor att hon är farmor sedan 3 år tillbaka