• Anonym (Neg)
    Sun 23 Jun 2019 19:38
    607 visningar
    30 svar
    30
    607

    Jag orkar snart inte mer

    Jag sitter här och har ont i magen. Vi har fått avboka vår semester för vi har så dåligt ställt. Men min man går och köper sig en ny klocka för 2000kr. Det kunde man ha gjort något kul med barnen för. Jag sökte skuldsanering för en månad sen men har inte fått svar än. Vad händer med den om vi skiljer oss?

    Ekonomin är åt helvete.

    Jag är inte attraherad av honom.

    Jag stör mig på hela han.

    Han hjälper aldrig till hemma. Sitter framför datorn 24/7

    Det har varit dåligt mellan oss i många år. Men nu är det kört, ingen återvändo finns. Men samtidigt vågar jag inte säga till honom att jag vill skiljas. Han kommer att bli fruktansvärt arg. Jag tycker synd om barnen. När jag sa till honom att jag ville skiljas för ett par år sedan så sa han att han skulle göra mitt liv till ett helvete så jag backade.

    Sen så är det ju allt praktiskt med hus, bil och grejer. Förändringen och allt som ska göras skrämmer mig. Jag behöver trygghet och ro för att må bra. En skillsmässa är allt annat än det.

  • Svar på tråden Jag orkar snart inte mer
  • Anonym (Göran­)
    Sun 23 Jun 2019 20:07
    #1

    Hur har ni hamnat i denna situation?

    Har ni alltid haft det tungt ekonomiskt?

    Hur hade ni det var för sig innan ni blev ett par?

  • Anonym (Vad)
    Sun 23 Jun 2019 20:11
    #2

    Vad var det för semester ni var tvungna att avboka? Hur gamla är ni?

  • Sun 23 Jun 2019 20:25
    #3
    -1
    Anonym (Vad) skrev 2019-06-23 20:11:33 följande:

    Vad var det för semester ni var tvungna att avboka? Hur gamla är ni?


    Det var alltså vad du tyckte var viktigt i TS....?

    Inte att TS lever i en destruktiv relation som hon pga mannens aggressiviteten och hot inte vågar ta sig ur?
  • Sun 23 Jun 2019 20:42
    #4

    Skilj dig, allt ordnar sig! Du kan väl inte stanna hos någon som hellre vill ha en ny klocka än glada barn? Dumpa!

  • Anonym (Men för helvet­e)
    Sun 23 Jun 2019 20:45
    #5

    Stå på dig och skilj dig

  • Anonym (Göran­)
    Sun 23 Jun 2019 20:49
    #6

    Jag tror att vi som ställt frågor börjar med det för att få en helhetsbild av situationen.

    Jag förstår att det är jobbigt. Jag har själv haft liknande liv. Det berodde på olika saker bla arbetslöshet under 90-talet och en relation som inte var bra. Vi hade det jobbigt även då jag fick arbete igen.

    Vi gjorde varandra dåliga vi sårade varandra.

  • Anonym (Neg) Trådstartaren
    Sun 23 Jun 2019 21:17
    #7

    Jag är 42 och han är 43 år. Våra barn är 15 och 18 år. Båda bor hemma. Vi har varit tillsammans sen jag var 13 år så det är svårt att bryta upp. Både p.g.a. Tryggheten, vanan, och de trygga rutinerna. Jag vet vad jag har men vet inte hur det blir.

    Jag har alltid varit väldigt ekonomisk. Men han har köpt nya bilar och tekniska saker på löpande band. Jag har vägrat att sätta mitt namn på hans lån. Men nu står vi tillsammans på huset och jag på bilen.

    Vi skulle köpa en moppe till tösen. En begagnad för 7000kr tänkte jag. Han åkte till stan och köpte en för 17000kr!!!

    Förra året så var vi på Böda camping. Han tog en promenad. Kom hem med 2 nya högtalare för 14000kr!!!

    Så det är inte så enkelt med ekonomin. Jag jagar extrapriser och snålar. Men det hjälper ju inte.

    Semestern som vi har fått avboka var till Böda. Han har köpt cyklar m.m. För pengarna

  • ruta1
    Sun 23 Jun 2019 21:25
    #8

    Du måste sätta gränser. Säg det till honom vad du har skrivit här. Han raserar er ekonomi och relation när han bara köper dyra grejer och du ska snåla. Tillåt det inte. Ta kontakt med någon psykolog för din skull så du kan hantera situationen oavsett du väljer att göra.

  • Anonym (Göran­)
    Sun 23 Jun 2019 21:33
    #9
    Anonym (Neg) skrev 2019-06-23 21:17:24 följande:

    Jag är 42 och han är 43 år. Våra barn är 15 och 18 år. Båda bor hemma. Vi har varit tillsammans sen jag var 13 år så det är svårt att bryta upp. Både p.g.a. Tryggheten, vanan, och de trygga rutinerna. Jag vet vad jag har men vet inte hur det blir.

    Jag har alltid varit väldigt ekonomisk. Men han har köpt nya bilar och tekniska saker på löpande band. Jag har vägrat att sätta mitt namn på hans lån. Men nu står vi tillsammans på huset och jag på bilen.

    Vi skulle köpa en moppe till tösen. En begagnad för 7000kr tänkte jag. Han åkte till stan och köpte en för 17000kr!!!

    Förra året så var vi på Böda camping. Han tog en promenad. Kom hem med 2 nya högtalare för 14000kr!!!

    Så det är inte så enkelt med ekonomin. Jag jagar extrapriser och snålar. Men det hjälper ju inte.

    Semestern som vi har fått avboka var till Böda. Han har köpt cyklar m.m. För pengarna


    Jag tror inte att ni löser detta med samtal. Han kommer alltid att bete sig så här. Men ge honom en chans till ändå

    Ställ krav utan att beskylla honom. Säg att han inte får fler chanser. Fråga honom om det är familjen som är viktig eller prylarna.
  • Sun 23 Jun 2019 21:42
    #10
    +1

    Om nu barnen är såpass gamla och undrar varför det inte blir någon semester hade jag sagt som det var. Gärna så pappan hörde också. Att pappa har köpt massor med onödigt dyr skit så det finns inga pengar kvar till semester.

    I övrigt- bryt med skiten. Du klarar dig bättre själv.

Svar på tråden Jag orkar snart inte mer