• Anonym (Kvinn­a, 26)
    Sun 23 Jun 2019 19:57
    15979 visningar
    96 svar
    96
    15979

    Aj, mitt ex har träffat en ny!

    Ska försöka fatta mig kort.

    Jag och mitt ex bröt upp i januari i år efter 5-6 år tillsammans på mitt intiativ. Dock lite halvt motvilligt för jag älskade honom fortfarande men kände att jag behövde vara "fri" och lära känna mig själv då jag tappade allt i relationen. Dessutom visade han många gånger hur oviktig jag och allt för ofta gjorde han mig ledsen. I övrigt hade vi en väldigt bra relation och jag hade mer än allt velat skaffa barn och familj med honom. Vi gjorde allt tillsammans och var bästa vänner, MEN uppbrottet kändes 100% rätt (med en liten förhoppning att hitta tillbaka till varandra senare)

    I början av uppbrottet stöttade vi varandra och hördes då och då. Vi sågs en gång och hade sex. Sen tog jag lite avstånd för jag kände att jag blev negativt påverkad. Han ringde mig i maj (dvs. 4 månader efter uppbrottet) och sa att han ville berätta att han träffat en ny och det kändes seriöst och att han ville berätta för mig för jag förtjänade att veta det. Aj, såklart gjorde det ont att höra, men jag tog det ändå helt ok. Vi pratade i över 1 h och det kändes bra. Han tog upp en abort jag gjorde för 1,5 år sedan (för jag inte var redo) och blev jätte sentimental. Han tog den aborten så SJUKT hårt (fast han var med på det!). Efter samtalet hörde han av sig när jag fyllde år men inget mer. 

    För 3 veckor sedan så insåg jag att han blockat mig ÖVERALLT, t.o.m. mitt telefon nr! Han tog även bort mina (även hans genom mig) kompisar på Facebook. Jag blev jätte paff och ledsen faktiskt. Vad betyder detta? 

    Idag stötte jag på han i affären med hans nya tjej.... Han totalt ignorerade mig. Det gjorde jävligt ont... Jag har varit helt förstörd senaste veckorna sen jag insåg han blockat mig överallt. Jag trodde jag kommit över honom men det drog igång något. Jag känner mig nästan förnedrad att ha blivit "utbytt" så snabbt... Hur kan man bara hitta någon ny sådär.   

    Hur ska jag tolka hela denna situationen? Hur kan han träffat något så snabbt? Hur kommer jag över mitt x?

  • Svar på tråden Aj, mitt ex har träffat en ny!
  • Anonym (Hmm?)
    Sun 23 Jun 2019 20:21
    #1

    Du ville vara "fri"? Det är så här världen funkar. Lämnar man någon så finns andra som är beredda att ta över. Jag har flera exempel där både män o kvinnor har velat ta "paus" från ett förhållande för att få vara "fria" och sedan reagerar precis som du... Karma is a bitch.

    Om alla som separerar lite lättvindigt skulle lägga mer energi på kommunikation och ömhet i pågående relationer så skulle inte Sverige vara världsledande i skillsmässostatistiken. Sedan har jag inget ont att säga om de som separerar av förklarliga orsaker. Men ganska ofta hamnar man i ett läge där man upptäcker att friheten eller det nya förhållandet inte är bättre än det förra. Gräset är oftast inte grönare på andra sidan. Det gäller att gödsla och få den egna sidan att blomma.

    Kram på dig TS. Du kommer att hitta en bra karl själv. Var inte ledsen. Sedan kan jag väl tycka att det är småaktigt att han blockar dig men det kan vara lugnast från början i den nya relationen.

  • Sun 23 Jun 2019 20:23
    #2

    Han blockar dig antingen för att någon känsla för dig finns kvar och gör att han inte kan fokusera på sin nya relation. Eller för att hans nya är svartsjuk. Så inget illa mot dig egentligen. Kanske tar han bort blocken längre fram. Exakt samma hände mig så vet att det gör ont.

  • Anonym (Slut)
    Sun 23 Jun 2019 20:32
    #3

    Hur du ska tolka situationen? Att han inte vill ha nåt mer med dig att göra. Släpp han och gå vidare.

  • Anonym (snooz­e)
    Sun 23 Jun 2019 20:34
    #4

    Well, you snooze you looze...

  • Anonym (sånt är livet)
    Sun 23 Jun 2019 20:40
    #5
    +1

    Man kan liksom inte göra slut eller ta en paus när man känner för det och tro att han bara ska stå kvar och vänta på dig ifall du skulle komma tillbaka.

  • Anonym (Kvinn­a, 26) Trådstartaren
    Sun 23 Jun 2019 20:51
    #6
    Anonym (Hmm?) skrev 2019-06-23 20:21:08 följande:

    Du ville vara "fri"? Det är så här världen funkar. Lämnar man någon så finns andra som är beredda att ta över. Jag har flera exempel där både män o kvinnor har velat ta "paus" från ett förhållande för att få vara "fria" och sedan reagerar precis som du... Karma is a bitch.

    Om alla som separerar lite lättvindigt skulle lägga mer energi på kommunikation och ömhet i pågående relationer så skulle inte Sverige vara världsledande i skillsmässostatistiken. Sedan har jag inget ont att säga om de som separerar av förklarliga orsaker. Men ganska ofta hamnar man i ett läge där man upptäcker att friheten eller det nya förhållandet inte är bättre än det förra. Gräset är oftast inte grönare på andra sidan. Det gäller att gödsla och få den egna sidan att blomma.

    Kram på dig TS. Du kommer att hitta en bra karl själv. Var inte ledsen. Sedan kan jag väl tycka att det är småaktigt att han blockar dig men det kan vara lugnast från början i den nya relationen.


    Jag förstår och håller med. Jag vattnade och vattnade men han vattnade inte tillbaka och fick mig verkligen att känna mig så jäkla oviktigt gång på gång. Detta resulterade i att jag tappade hela mig själv och mådde allmänt dåligt. Ledde till en längtan att vara "fri" och hitta mig själv igen. Så, ja det du säger är sant men samtidigt känner jag att jag gjorde allt. 
  • Anonym (Hmm?)
    Sun 23 Jun 2019 21:03
    #7
    Anonym (Kvinna, 26) skrev 2019-06-23 20:51:54 följande:

    Jag förstår och håller med. Jag vattnade och vattnade men han vattnade inte tillbaka och fick mig verkligen att känna mig så jäkla oviktigt gång på gång. Detta resulterade i att jag tappade hela mig själv och mådde allmänt dåligt. Ledde till en längtan att vara "fri" och hitta mig själv igen. Så, ja det du säger är sant men samtidigt känner jag att jag gjorde allt. 


    Men då gäller det och fokusera på det. Han vattnade inte. Du hittar en som är bättre. Du är ung. Vi killar mognar med åren. Är långt efter er tjejer i detta. Efter 30 börjar bitarna falla på plats. Då förstår killar att uppskatta bra tjejer o kvinnor....
  • Anonym (Kvinn­a, 26) Trådstartaren
    Sun 23 Jun 2019 21:07
    #8
    Anonym (Hmm?) skrev 2019-06-23 21:03:13 följande:
    Men då gäller det och fokusera på det. Han vattnade inte. Du hittar en som är bättre. Du är ung. Vi killar mognar med åren. Är långt efter er tjejer i detta. Efter 30 börjar bitarna falla på plats. Då förstår killar att uppskatta bra tjejer o kvinnor....
    Är det så? Jag känner att åldern börjar stressa mig med tanke på barn, hitta den rätte osv. Är 27 år gammal och han är 29. Just nu känns det som om jag aldrig kommer hitta någon...
  • Anonym (Hmm?)
    Sun 23 Jun 2019 21:19
    #9
    Anonym (Kvinna, 26) skrev 2019-06-23 21:07:59 följande:

    Är det så? Jag känner att åldern börjar stressa mig med tanke på barn, hitta den rätte osv. Är 27 år gammal och han är 29. Just nu känns det som om jag aldrig kommer hitta någon...


    Du kan vara lugn. Du kommer snart att träffa den rätte. 27 år... Det kommer att gå bra!
  • Sun 23 Jun 2019 21:28
    #10
    Anonym (Kvinna, 26) skrev 2019-06-23 21:07:59 följande:
    Är det så? Jag känner att åldern börjar stressa mig med tanke på barn, hitta den rätte osv. Är 27 år gammal och han är 29. Just nu känns det som om jag aldrig kommer hitta någon...

    Nej en bra kille är bra vid 29 år också så han hade inte passat dig om du söker bekräftelse. 


    Att han ringde och berättade om sin nya dam tycker jag va bra gjort. Tycker det var mindre bra av dig att göra slut och sen nu sakna honom. Klipp banden (som han redan har gjort) och ska ffa en karl du trivs med och ger dig den uppskattning som du vill. 

Svar på tråden Aj, mitt ex har träffat en ny!