• Alfonsmamma

    Oregelbunden mens

    Hej!

    Vi håller på och vill skaffa ett syskon! Men min mens är så fruktansvärt oregelbunden? Ena månaden 28 dagar nästa månad 32? Gyn skyller på att jag vill för mkt, dom ser att jag har normal mängd äggblåsor (?) och säger ?du har fått barn tidigare så det är inget fel?. Ägglossningstest tycker jag inte ger fullt utslag så min fråga är bara om någon har tips? Har försökt i 6 månader vilket inte är jättelänge men jag börjar bli stressad.

  • Svar på tråden Oregelbunden mens
  • Hawk

    Hej!

    Tror inte fyra dagars variation räknas som oregelbunden. Några tips: tempar du? Vid tempning lär du dels känna din cykel, dels kan du bekräfta när ÄL skett och se ett mönster framåt. Hur ofta testar du med ÄL-stickor? Kan vara idé att testa tre gånger om dagen kring ÄL en period för att träffa positivt, vissa har väldigt kort peak och har svårt att få positivt utslag. Testar du flera gånger dagligen redan testa att byta tider. När du får ett positivt utslag brukar det vara en bra tid att testa för att få positivt nästa gång.

  • Jag är bara jag

    Du har inte alls fruktansvärt oregelbunden mes! Du har inte oregelbunden mens öht. Vid oregelbunden mens så måste det skilja minst 5 dagar åt nåt håll mellan cyklerna. Med bara 4 dagar så skiljer sig inte äl mer än 4 dagar heller. Sex varannan dag under hela äl-perioden så missar ni inte. 6 månader är under genomsnittet dessutom. Skit i äl-testen Man blir faktiskt inte lättare gravid bara för att dom råkar ge utslag. De är inga bevis på äl heller.

  • Alfonsmamma

    [quote=79714708][quote-nick]Jag är bara jag skrev 2019-06-25 16:52:23 följande:[/quote-nick]Du har inte alls fruktansvärt oregelbunden mes! Du har inte oregelbunden mens öht. Vid oregelbunden mens så måste det skilja minst 5 dagar åt nåt håll mellan cyklerna. Med bara 4 dagar så skiljer sig inte äl mer än 4 dagar heller. Sex varannan dag under hela äl-perioden så missar ni inte. 6 månader är under genomsnittet dessutom. Skit i äl-testen Man blir faktiskt inte lättare gravid bara för att dom råkar ge utslag. De är inga bevis på äl heller.[/

    Fortfarande inte fått mens, skulle haft den för en vecka sen och bara negativa gravtest. Kan jag få en ny ägglossning innan mens? Varför kommer inte min mens?

  • Hawk

    Har du bekräftat ÄL denna cykel? Om du med säkerhet vet att du haft ÄL (temphöjning tex) kan du vara ganska säker på när mensen ska komma. Ibland uteblir ÄL, vilket är vanligt och helt ok, då kan ju mensen komma lite som eller tom utebli för vissa. Vet du inte med säkerhet att ÄL skett är det svårt att veta vad du väntar på så att säga.


    Alfonsmamma skrev 2019-06-29 07:53:38 följande:

    [quote=79714708][quote-nick]Jag är bara jag skrev 2019-06-25 16:52:23 följande:[/quote-nick]Du har inte alls fruktansvärt oregelbunden mes! Du har inte oregelbunden mens öht. Vid oregelbunden mens så måste det skilja minst 5 dagar åt nåt håll mellan cyklerna. Med bara 4 dagar så skiljer sig inte äl mer än 4 dagar heller. Sex varannan dag under hela äl-perioden så missar ni inte. 6 månader är under genomsnittet dessutom. Skit i äl-testen Man blir faktiskt inte lättare gravid bara för att dom råkar ge utslag. De är inga bevis på äl heller.[/

    Fortfarande inte fått mens, skulle haft den för en vecka sen och bara negativa gravtest. Kan jag få en ny ägglossning innan mens? Varför kommer inte min mens?


Svar på tråden Oregelbunden mens