• tugidaq

    Konstant hungrig!

    Hej!

    Jag går in i v 12 på torsdag, och har mått illa sen v 6 ungefär. Jag är också konstant hungrig! Äter stadig frukost ca kl 9, sen en frukt ca 11 , sen lunch ca kl 13 och då en stadig lunch. Tar ett lätt mellis ca kl 16 och sedan en stadig middag vid 18-19. Är ändå hungrig hela dagen, skitjobbigt! Håller jag inte dessa tider o öter mer sällan mår jag så illa så jag nästan kräks. Det jobbiga är bara att vågen går uppåt.. redan gått upp 5 kg och det känns så jobbigt. De andra 2 graviditeterna va likadana och slutade på 30kg uppgång.. även om mycket var vätska av dessa så känns de ändå jobbigt för vill verkligen inte upp 30kg igen men tyvärr pekar det ditåt. Någon mer som är konstant hungrig under graviditeten ? Ibland vaknar jag på natten och är så hungrig så det gör ont i magen, då brukar jag ta en banan och dricka lite vatten så går det att somna om.

  • Svar på tråden Konstant hungrig!
  • Jag är bara jag

    Hungrig som en häst med båda! Stannat på 18 resp 17 kg upp, men var inte pursmal innan så jag drog stl xxxl som gravid. Med andra barnet blev jag dock så tjock sista månaderna att hungern avtog- jag rymde helt enkelt ingen mat och blev mätt av ingenting. Men minns de där första månaderna- huga om det gick mer än nån timme utan mat.

  • tugidaq
    Jag är bara jag skrev 2019-06-25 21:36:55 följande:

    Hungrig som en häst med båda! Stannat på 18 resp 17 kg upp, men var inte pursmal innan så jag drog stl xxxl som gravid. Med andra barnet blev jag dock så tjock sista månaderna att hungern avtog- jag rymde helt enkelt ingen mat och blev mätt av ingenting. Men minns de där första månaderna- huga om det gick mer än nån timme utan mat.


    Jag är "normalstor" innan, har stl M. Men tycker ändå det känns jobbigt. Är verkligen hungrig direkt efter jag ätit trots att magen är full egentligen. Får hoppas de lugnar ner sig längre fram då. Har en historia med ätstörningar så äta är inte min favoritsyssla direkt ^^ men nu får man va som skalman med ät och sovklocka haha
  • Jilka

    För mig var det så, gick upp 25 kg (som nästan är borta nu 5 mån efter förlossningen). Insåg så småningom att lite av hunger var magkatarr, det blev bättre när jag behandlade det. Men hungrig var jag graviditeten ut, bara inte längre så det gjorde ont.

  • tugidaq
    Jilka skrev 2019-06-26 08:51:35 följande:

    För mig var det så, gick upp 25 kg (som nästan är borta nu 5 mån efter förlossningen). Insåg så småningom att lite av hunger var magkatarr, det blev bättre när jag behandlade det. Men hungrig var jag graviditeten ut, bara inte längre så det gjorde ont.


    Jag har bråck på magmunnen så äter esomeprazol dagligen o har gjort i 15 år. Det jobbiga tycker jag är att jag blir så illamående när jag blir hungrig :/
  • Jilka
    tugidaq skrev 2019-06-26 09:01:34 följande:

    Jag har bråck på magmunnen så äter esomeprazol dagligen o har gjort i 15 år. Det jobbiga tycker jag är att jag blir så illamående när jag blir hungrig :/


    Det låter jobbigt. Då hjälper inte omeprazolkur dig iaf. Jag mådde illa hela graviditeten så jag känner med dig.
  • Tripp

    Kan relatera! Är bara i vecka 10 men är också konstant hungrig. Har fått kapitulera och äter varannan timme annars blir jag "sjösjuk". Man får nog bara köpa att man kommer gå upp en massa i vikt. Den goda nyheten är ju att cirka 6 månader efter förlossningen så har man den bästa förbränningen i sitt liv. Jag läste det nånstans. Glad Då får man utnyttja det.

  • tugidaq
    Tripp skrev 2019-06-27 09:28:24 följande:

    Kan relatera! Är bara i vecka 10 men är också konstant hungrig. Har fått kapitulera och äter varannan timme annars blir jag "sjösjuk". Man får nog bara köpa att man kommer gå upp en massa i vikt. Den goda nyheten är ju att cirka 6 månader efter förlossningen så har man den bästa förbränningen i sitt liv. Jag läste det nånstans. Då får man utnyttja det.


    Ja man kan ju typ inte göra annat. Men är ändå "skönt" att höra att flera har det likadant! Ja i början tappar man ju massa, eller jag gjorde det i alla fall. Efter 1 år ca hade jag gått ner vikten jag gått upp mina andra 2 gånger så jag hoppas man har samma tur denna gång ^^ får försöka tänka positivt!
  • Sticky

    Jag är också i vecka 12 med tredje barnet!

    Min hunger har ökat ordentligt de senaste kanske två veckorna. Äter helt klart mer än innan graviditeten. Och är typ helt stillasittande för att jag känner mig så svag, så det hjälper ju inte förbränningen precis. :(

    Jag har inte gått ner ett gram i vikt efter mina två förlossningar (förutom sju kilo som jag tappade direkt, barnet och annat väger ju såklart),sen har det bara stått still! Har inte gått ner förrän jag började med periodisk fasta kombinerat med träning, upp till ett halvår har det tagit då innan extravikten försvann. Så jag hade tänkt att inte gå upp alltför mycket denna gång men det är kört känns det som, med denna hunger. :(

  • tugidaq
    Sticky skrev 2019-06-27 21:21:22 följande:

    Jag är också i vecka 12 med tredje barnet!

    Min hunger har ökat ordentligt de senaste kanske två veckorna. Äter helt klart mer än innan graviditeten. Och är typ helt stillasittande för att jag känner mig så svag, så det hjälper ju inte förbränningen precis. :(

    Jag har inte gått ner ett gram i vikt efter mina två förlossningar (förutom sju kilo som jag tappade direkt, barnet och annat väger ju såklart),sen har det bara stått still! Har inte gått ner förrän jag började med periodisk fasta kombinerat med träning, upp till ett halvår har det tagit då innan extravikten försvann. Så jag hade tänkt att inte gå upp alltför mycket denna gång men det är kört känns det som, med denna hunger. :(


    Ja man vill ju verkligen inte gå upp mer än nödvändigt me den där hungern alltså! Man mår ju så dåligt om man i te lyssnar på den med.. suck. Har redan gått upp 5 kg denna gravidtet så ser inte ljust ut och då äter man ändå "bara" vanlig mat. Sötsaker oså äter jag mindre av än innan för mår illa av socker.. räcker med npgogra små godisbitar på helgen om man är sugen. Så är ju inte så att man sitter o äter glass till frukost heller -_- Hoppas bara på att få en barnmorska som är lite förstående på det området. Värsta jag vet dem som vikthetsar så man mår ännu sämre.. jag är redan medveten liksom .
  • Sticky
    tugidaq skrev 2019-06-29 12:29:50 följande:

    Ja man vill ju verkligen inte gå upp mer än nödvändigt me den där hungern alltså! Man mår ju så dåligt om man i te lyssnar på den med.. suck. Har redan gått upp 5 kg denna gravidtet så ser inte ljust ut och då äter man ändå "bara" vanlig mat. Sötsaker oså äter jag mindre av än innan för mår illa av socker.. räcker med npgogra små godisbitar på helgen om man är sugen. Så är ju inte så att man sitter o äter glass till frukost heller -_- Hoppas bara på att få en barnmorska som är lite förstående på det området. Värsta jag vet dem som vikthetsar så man mår ännu sämre.. jag är redan medveten liksom .


    Ja precis, försöker man trotsa hungern så mår man helkass. Vanligtvis äter jag inga sötsaker, nu händer det att jag äter typ lite glass då och då, eftersom man inte kan få tex en kall god öl och ändå vill unna sig något ibland.

    Ja usch för barnmorskor som vikthetsar, de vet ju inte heller vem som har issues med vikt eller utseende, helt oprofessionellt tycker jag.
  • tugidaq
    Sticky skrev 2019-06-30 20:56:44 följande:

    Ja precis, försöker man trotsa hungern så mår man helkass. Vanligtvis äter jag inga sötsaker, nu händer det att jag äter typ lite glass då och då, eftersom man inte kan få tex en kall god öl och ändå vill unna sig något ibland.

    Ja usch för barnmorskor som vikthetsar, de vet ju inte heller vem som har issues med vikt eller utseende, helt oprofessionellt tycker jag.


    Jagvhar första besöket hos barnmorskan här om dagen.. hon frågade om jag haft problem med ätstörningar och jag svarade som de var att jag haft de. Ändå fick jag sen följa med ut i väntrummet och väga mig framför alla som satt där.. det sved. Hon sa högt vad vågen visade med. Kändes inte så finkänsligt. Men hon verkade ny och inte så erfaren.. Men jag ska helt klart byta barnmorska om jag ska må bra denna gravidtetet och inte ha ångest för att gå dit. Saknar min förra men hon verkar ha slutat :(
  • Sticky
    tugidaq skrev 2019-07-02 11:11:31 följande:

    Jagvhar första besöket hos barnmorskan här om dagen.. hon frågade om jag haft problem med ätstörningar och jag svarade som de var att jag haft de. Ändå fick jag sen följa med ut i väntrummet och väga mig framför alla som satt där.. det sved. Hon sa högt vad vågen visade med. Kändes inte så finkänsligt. Men hon verkade ny och inte så erfaren.. Men jag ska helt klart byta barnmorska om jag ska må bra denna gravidtetet och inte ha ångest för att gå dit. Saknar min förra men hon verkar ha slutat :(


    Men oj, det låter inte bra, jag hade också bytt! Jag har inte varit så nöjd med de två som jag haft tidigare graviditeter, hoppas på mer tur denna gång (bara träffat henne en gång men verkade vettig).
  • LN2015

    Hej, går med samma issues som du... är konstant hungrig, äter mer o oftare än du skrev här... de kan bli uppemot en gång i timmen/varannan timme, har inte vägt mig men förstår ju själv vart de bär. Äter lergigan comp, max dos, dom dagar de är olidligt...men de hjälper sådär o medför ännu mer trötthet. Vet inte vilken vecka jag är i ännu, men illamåendet har jag känt av i ca 1 månad. Grejen är den att äter jag inte på de här viset så är förvisad till sängen, då skulle jag ligga där o må som en påse skit. Såå jobbigt! Har även lite halsbränna, ont i ryggen, massiva drömmar om nätterna, feberfrossa, spänd över buken och trött. Hoppas de ger sig snart!

  • BigMami

    Samma här.. kan inte lämna hemmet utan matsäck!.. är snart i v 11.. har inget minne av att jag var så här hungrig i mina tidigare graviditeter.

    Mår konstant illa..

    Förhoppningsvis går det väl över snart

Svar på tråden Konstant hungrig!