• Sticky

Konstant hungrig!

Jag är också i vecka 12 med tredje barnet!

Min hunger har ökat ordentligt de senaste kanske två veckorna. Äter helt klart mer än innan graviditeten. Och är typ helt stillasittande för att jag känner mig så svag, så det hjälper ju inte förbränningen precis. :(

Jag har inte gått ner ett gram i vikt efter mina två förlossningar (förutom sju kilo som jag tappade direkt, barnet och annat väger ju såklart),sen har det bara stått still! Har inte gått ner förrän jag började med periodisk fasta kombinerat med träning, upp till ett halvår har det tagit då innan extravikten försvann. Så jag hade tänkt att inte gå upp alltför mycket denna gång men det är kört känns det som, med denna hunger. :(

• Sticky
    tugidaq skrev 2019-06-29 12:29:50 följande:

Ja man vill ju verkligen inte gå upp mer än nödvändigt me den där hungern alltså! Man mår ju så dåligt om man i te lyssnar på den med.. suck. Har redan gått upp 5 kg denna gravidtet så ser inte ljust ut och då äter man ändå "bara" vanlig mat. Sötsaker oså äter jag mindre av än innan för mår illa av socker.. räcker med npgogra små godisbitar på helgen om man är sugen. Så är ju inte så att man sitter o äter glass till frukost heller -_- Hoppas bara på att få en barnmorska som är lite förstående på det området. Värsta jag vet dem som vikthetsar så man mår ännu sämre.. jag är redan medveten liksom .

Ja precis, försöker man trotsa hungern så mår man helkass. Vanligtvis äter jag inga sötsaker, nu händer det att jag äter typ lite glass då och då, eftersom man inte kan få tex en kall god öl och ändå vill unna sig något ibland.

Ja usch för barnmorskor som vikthetsar, de vet ju inte heller vem som har issues med vikt eller utseende, helt oprofessionellt tycker jag.
  • Sticky
    tugidaq skrev 2019-07-02 11:11:31 följande:

Jagvhar första besöket hos barnmorskan här om dagen.. hon frågade om jag haft problem med ätstörningar och jag svarade som de var att jag haft de. Ändå fick jag sen följa med ut i väntrummet och väga mig framför alla som satt där.. det sved. Hon sa högt vad vågen visade med. Kändes inte så finkänsligt. Men hon verkade ny och inte så erfaren.. Men jag ska helt klart byta barnmorska om jag ska må bra denna gravidtetet och inte ha ångest för att gå dit. Saknar min förra men hon verkar ha slutat :(

Men oj, det låter inte bra, jag hade också bytt! Jag har inte varit så nöjd med de två som jag haft tidigare graviditeter, hoppas på mer tur denna gång (bara träffat henne en gång men verkade vettig).
Svar på tråden Konstant hungrig!