• Thu 27 Jun 2019 19:53
    1421 visningar
    6 svar
    6
    1421

    Överviktig, 25 år, singel - ensam föralltid?

    Detta har börjat skapa stor ångest för mig... Jag är 25 år och singel. Alla i min närmaste krets har antigen gift sig eller fått barn och här är jag.. singel och ensam, precis påbörjat en 5 årig utbildning.

    Mellan 2015-2017 gick jag igenom mycket. Jag var väldigt sjuk under den perioden och gick in och ut ur sjukhuset flera gånger. Jag har genomgått ett antal operationer och det slutade med att jag fick hoppa av min utbildning och mitt ex som jag var tillsammans med då lämnade mig efter 5 år, när jag behövde han som mest. Jag är frisk och kry idag, har påbörjat en ny utbildning och hittat drömlägenheten. Men det som hände har lämnat sina spår. Jag gick upp i vikt. Har alltid varit större, men nu är jag överviktig.

    Jag har tänkt att jag ska försöka med olika dejtningappar. Men jag är så rädd att jag inte kommer få några likes och misslyckas där med pga hur jag ser ut. Jag är inte osäker i mig själv, bara i vikten och hur jag kommer bli bemött. Blev "dissad" pga min vikt på en dejt för någon månad sen.

    Har någon av er som är större, överviktiga, lyckats träffa någon över någon dejtingapp? Hur har er upplevelse varit på dessa dejtingappar?

    Är livrädd att jag kommer vara ensam livet ut. Känner sån grov press och ångest över detta ????

  • Svar på tråden Överviktig, 25 år, singel - ensam föralltid?
  • Anonym (H)
    Thu 27 Jun 2019 20:12
    #1

    Det beror på, är du man eller kvinna till att börja med?

  • Anonym (Liv)
    Thu 27 Jun 2019 20:30
    #2

    Är också som du; 25 år, överviktig och haft en svårare tid för några år sedan som nu börjar ljusna. Skulle inte heller säga att jag är så speciellt vacker eller "speciell" på något sätt, men har ändå lyckats hitta en man som gör mig världens lyckligaste. Så tror inte alls du behöver vara orolig för att bli ensam p.g.a. övervikten. Däremot kanske inte dejtingappar är bästa stället att hitta någon på eftersom det är så otroligt ytligt hela processen. Tror det är bättre att hitta någon i "verkliga livet" så det inte startar med en så stor fokus på utseendet, och din nya utbildning skulle kunna vara en superbra språngbräda till att just träffa nya människor!

  • Fri 28 Jun 2019 00:16
    #3

    Hej förstår att det lätt kan kännas ensamt när många kompisar runtomkring skaffar barn och blir till små familjer. Tror nog många kännt liknande tomhet!

    Sen att du är överviktig so what,!finns många överviktiga kvinnor som är skitsnygga och härliga att umgås med. Och jag tror att många fler skulle våga säga det om inte normen i landet just nu varit så skev! Kör du på och testa med nätdating så skall du se. Lycka till

  • Thu 5 Nov 2020 21:32
    #4
    +1

    Mitt bästa råd: ta kontroll över ditt liv- på riktigt.
    Sluta skyll på orsaker och lös det!
    Vill du vara tjock?! Ja --> va det! ÄG det!
    Nej?!--> banta!!

    Välj själv, äg ditt liv snarare än livet äger dig.

  • Anonym (C)
    Thu 5 Nov 2020 21:52
    #5
    +1

    Män är inte lika kräsna som kvinnor. Jag är också överviktig och jag har inga som helst problem att få killar, inte heller mina överviktiga tjejkompisar.

    Om du hade varit kille hade det varit 100 ggr svårare att hitta en partner om du var överviktig men hos oss kvinnor sitter det mesta i huvudet faktiskt, kvinnlig övervikt brukar inte vara en big deal för män då de går efter annat. Många män uppskattar till och med lite hull :)

  • Fri 6 Nov 2020 08:49
    #6

    Du kommer garanterat hitta någon, kanske på din nya utbildning? Men sen kan det väl vara bra att ta tag i din vikt och försöka bli mer hälsosam med kost och motion. Inte för att hitta nån kille utan för ditt eget mående och livskvalitet.

Svar på tråden Överviktig, 25 år, singel - ensam föralltid?