• Jordgubb90

    Avtändande med sociala medier

    Hej!

    Någon mer än jag som tycker det är otroligt avtändande med sociala medier i syfte att få bekräftelse? Jag är en kvinna på 30 år som varit ihop med min man i 10 år. Det finns inget mer avtändande än när han lägger upp något i sirt flöde på instagram eller Facebook. Kan vara vad som helst... typ ?gött att ta en kopp kaffe på verandan när barnen sover?. Själva grejen att behöva hävda sig/få bekräftelse genom att lägga upp något sånt känns så omoget. Om du kaffet är så njutningsfullt, varför söka någon annans bekräftelse på den situationen då? Fattar inte grejen...

  • Svar på tråden Avtändande med sociala medier
  • sextiotalist
    Jordgubb90 skrev 2019-07-01 10:31:08 följande:

    Hej!

    Någon mer än jag som tycker det är otroligt avtändande med sociala medier i syfte att få bekräftelse? Jag är en kvinna på 30 år som varit ihop med min man i 10 år. Det finns inget mer avtändande än när han lägger upp något i sirt flöde på instagram eller Facebook. Kan vara vad som helst... typ ?gött att ta en kopp kaffe på verandan när barnen sover?. Själva grejen att behöva hävda sig/få bekräftelse genom att lägga upp något sånt känns så omoget. Om du kaffet är så njutningsfullt, varför söka någon annans bekräftelse på den situationen då? Fattar inte grejen...


    Man kan ju se detta med olika glasögon. Om (vilket inte alls är ovanligt) någon lägger upp en status om att de tar en kaffe på verandan, så tolkar jag det mer som "hej, jag delar med mig av en mysig stund", inte som att man söker bekräftelse.
    Jag skulle nog påstå att i mitt flöde är det just sådana vardagshändelser som är det absolut vanligast. Det är mysigt och roligt att läsa. Man delar med sig av vardagen helt enkelt.
  • Fjäril kär

    Om du tolkar allt som bekräftelse så får du nog fundera på varifrån den tanken kommer.

    Skulle han säga i telefon till sin kompis att han tar en fika på altanen är det också bekräftelse tycker du?

  • Praktisk58

    Jag tycker gnällande på FL för att få bekräftelse är avtändande

Svar på tråden Avtändande med sociala medier