Inlägg från: hon mot strömmen |Visa alla inlägg
  • hon mot strömmen

Min man är alkoholist

Du har två alternativ att välja mellan:

1 Ge honom ultimatumet familjen eller alkoholen. Var beredd på att du blir ensam. Ställ krav!

2 gå till hans arbetsgivare och säg att han är alkoholist och hur han gör. Arbetsgivare har stort rehab ansvar, väljer din man att gå med på behandling så är det viktigt att du är med på resan och stöttar honom.

Var beredd på att ta konsekvenserna som kommer efter, skaffa dig en samtalkontskt du kan ringa dygnet runt när det blir tufft

• hon mot strömmen
    Anonym (AA) skrev 2019-07-03 19:15:58 följande:

Nej, att gå bakom ryggen på mannen och rapportera till arbetsgivaren kan inte sluta bra.

Ts, gör INTE det.

Hon har sin fulla rätt i det göra det. Jag har själv gjort det med min make för ca 7 månader sen för jag var less på hans drickande så fort att han fick tillfälle. Sista gången gjorde han bort sig rejält hos sin omgivning och det lades ut en film på sociala medier på honom.

Han har nu varit nykter i 7 månader och det har varit tufft, jobbigt men inte ett återfall hitttills.

.

Han vet att han får gå vid minsta lilla återfall och då förlorar han mig och barnen.

Tror inte att hans arbetsgivare uppskattar om han kommer bakfull/full på jobbet. vilket innebär att han kan få sparken om inte han går med på behandling när detta händer
Svar på tråden Min man är alkoholist