• eeat

Alla med BF JANUARI/FEBRUARI 2020!

Hej!

Hoppas på att hitta fler med BF JANUARI/FEBRUARI 2020! Hur går det med era graviditeter? Symptom? Svårigheter?

Välkomna!

• Svar på tråden Alla med BF JANUARI/FEBRUARI 2020!
  • Bumpen
    LillaEm skrev 2019-08-19 18:01:27 följande:

Är de någon mer av er som har problem med

Väldigt lös avföring ?

Jag har sista månaden fått värsta magknipen flera

Ggr om dagen, oftast i samband med att jag ätit mat, sen är de bara att rusa till toaletten !

Med mina andra två graviditeter hade jag problem med hård mage... men nu är heeeelt åt andra hållet.

Kag försöker dricka mycket vatten för att inte riskera att bli uttorkad.

Tänkte ringa min BM i veckan

Känner igen detta! Inte lika starkt som dig kanske då jag inte behöver springa till toa men väldigt lös och kan känna lite obehag. Jag har läst att det kan bero på att ämnesomsättningen ökar men det kan säkert finnas andra anledningar. Dricker också kopiösa mängder vatten precis som du eftersom jag är konstant törstig ^^ Hoppas det lugnar sig!
  • Bumpen

Hoppar in i tråden här jag också, hej på er! :)

Väntar första barnet via IVF. 17+2 idag, RUL om knappt 2 veckor. Min graviditet har inte varit helt oproblematisk, varken vägen dit eller nu. Har PCOS och drabbades av OHSS och blodproppar i samband med stimuleringen. Tar nu på blodförtunnande injektioner dagligen och går på regelbundna kontroller. Nyfiken på om någon annan behöver göra det och hur din erfarenhet i så fall ser ut?

Fick även supertidig foglossning runt vecka 9 och har begränsad rörlighet pga det. Någon annan?

Bebis mår bra i alla fall vad vi vet <3

• Solros80
    Bumpen skrev 2019-08-22 09:23:35 följande:

Hoppar in i tråden här jag också, hej på er! :)

Väntar första barnet via IVF. 17+2 idag, RUL om knappt 2 veckor. Min graviditet har inte varit helt oproblematisk, varken vägen dit eller nu. Har PCOS och drabbades av OHSS och blodproppar i samband med stimuleringen. Tar nu på blodförtunnande injektioner dagligen och går på regelbundna kontroller. Nyfiken på om någon annan behöver göra det och hur din erfarenhet i så fall ser ut?

Fick även supertidig foglossning runt vecka 9 och har begränsad rörlighet pga det. Någon annan?

Bebis mår bra i alla fall vad vi vet <3

Grattis till graviditeten! Jag fick också propp i början och ska ta sprutor hela vägen. En kollega berättade att det finns blodförtunnande i tablett form. Jag tänkte kolla med läkaren om det går att byta.. Är så trött på sprutorna. Är i vecka 18. Ju större magen blir desto svårare blir det att ta sprutorna. Sen funderar jag en del över risken att blöda för mycket vid förlossning.. De säger att man slutar med sprutorna i vecks 36 men jag är gravid med tvillingar och det finns stor risk för tidigare förlossning.. Man undrar hur det blir då..
  • idisslaren
    Solros80 skrev 2019-08-22 20:59:39 följande:

Grattis till graviditeten! Jag fick också propp i början och ska ta sprutor hela vägen. En kollega berättade att det finns blodförtunnande i tablett form. Jag tänkte kolla med läkaren om det går att byta.. Är så trött på sprutorna. Är i vecka 18. Ju större magen blir desto svårare blir det att ta sprutorna. Sen funderar jag en del över risken att blöda för mycket vid förlossning.. De säger att man slutar med sprutorna i vecks 36 men jag är gravid med tvillingar och det finns stor risk för tidigare förlossning.. Man undrar hur det blir då..

Här är en till! Fick massiv propp i ljumsken med första barnet och nu är det min tredje graviditet så har tagit mååånga sprutor vid det här laget ???? måste ta från plus och minst 6 veckor efter förlossning. Med ettan fick jag ta både morgon och kväll och i 6 månader :O
  • Sommaren12

Hej! Kan jag hoppa in här? Fb-gruppen jag är med i är inte så aktiv...

Jag har bf 8 januari. Var på rul i måndags där bebis for runt så mycket att det var svårt att gissa kön, men bm sa lite osäkert flicka. Och det är min känsla med att det är. Har en dotter som precis fyllt 7 och som längtar efter att bli storasyster.

• Emmissss

BF-listan:

3/1 mammamu

7/1 89me

8/1 Tessimon, Sommaren12

12/1 facebookmammajuni15, Sumshineinmylife 

14/1 zebrans 

16/1 Emmissss, HVL, Kandelaber

17/1 liebespuppe 

20/1 LillaEm

21/1 CorAst, Ina8401

23/1 JuliaLC, couleours

24/1 Ärdetminturnu 

25/1 eeat 

26/1 Millie8401

28/1 mammapolly, moalinneas 

29/1 Knivskrik 

3/2 MiaAhlin, Eklund12321 

5/2 Hannaconda

6/2 solrosbarn 

9/2 eveliiine

10/2 Carrie123, Irene122

19/2 Littlestar78

• Emmissss

Hej tjejor! :) Är i vecka 20 (19+3) och har ännu inte känt några tecken från magen.. känner ni något?

Var på RUL i veckan & vi ska få en liten tjej! :)

• Sommaren12
    Emmissss skrev 2019-08-25 00:34:47 följande:

Hej tjejor! :) Är i vecka 20 (19+3) och har ännu inte känt några tecken från magen.. känner ni något?

Var på RUL i veckan & vi ska få en liten tjej! :)

Jag känner rätt mycket, började känna när jag gick in i v 18 och sen har det tilltagit allt eftersom. Är i v 21 nu. Men det är inte lika lätt för min sambo och dotter att känna för jag har moderkakan i framvägg så känns mest på insidan.
  • Maj81

Hej,

Hoppar in här också. Har bf den 26/1 och väntar vårt fjärde barn. Oplanerat men välkommet. Våra tre andra kom till via IVF. Enligt Rul i torsdags väntar vi en pojke.

• Maj81

F-listan:

3/1 mammamu

7/1 89me

8/1 Tessimon, Sommaren12

12/1 facebookmammajuni15, Sumshineinmylife

14/1 zebrans

16/1 Emmissss, HVL, Kandelaber

17/1 liebespuppe

20/1 LillaEm

21/1 CorAst, Ina8401

23/1 JuliaLC, couleours

24/1 Ärdetminturnu

25/1 eeat

26/1 Millie8401, Maj81

28/1 mammapolly, moalinneas

29/1 Knivskrik

3/2 MiaAhlin, Eklund12321

5/2 Hannaconda

6/2 solrosbarn

9/2 eveliiine

10/2 Carrie123, Irene122

19/2 Littlestar78

Svar på tråden Alla med BF JANUARI/FEBRUARI 2020!