Inlägg från: pabakeno |Visa alla inlägg
  • pabakeno

Barn med autism

Hej föräldrar.

Jag börjar tro att det inte riktigt är något som stämmer med min 19 månaders. Han har en hel del egenheter för sig och det sociala fungerar inte riktigt.

Nu undrar jag om ni föräldrar som har barn med autism kan berätta om hur ni började förstå att det var något som inte stämde med ert barn (första tecken). Vilka tecken gav era barn er att det inte stämde. Tacksam för svar så att jag kan gå vidare till min sambo med detta.

Vänligen

• Svar på tråden Barn med autism
  • pabakeno

Det som gör att jag tror att min dotter har autism är följande:

Imiterar oss hela tiden.

Dålig i sociala sammanhang (väldigt blyg och arg när människor tittar på honom).

Började gå sent.

Lyssnar ibland inte till namn eller tilltal.

Små egenheter (går baklänges ibland, tågång ibland, gör småljud och gör konstig gång)

Väldigt krävande emellanåt.

• pabakeno
    Klimat Apokalypsen skrev 2019-07-04 11:23:01 följande:

Hmm... Det kan vara det men autister brukar inte vara så bra på att imitera har jag för mig. Men jag har hört att flickors autism kan yttra sig lite annorlunda vice versa pojkar. 

På vilket sätt är hon krävande?

Hon vill bli buren hela tiden och är hela tiden sur eller arg. Hon kan leka med något och tröttna och vill göra något annat direkt. Som att hon är svårt att tillfredsställa liksom.
  • pabakeno
    Elin P skrev 2019-07-05 09:38:30 följande:

Men allt det du räknar upp kan vara helt normalt vid 19 månader också. Kan hon säga några ord, förstår hon er?

Hon säger några ord och har några ljud som motsvarar ord, men det är väldigt otydligt. Hon förstår dock ganska mycket. Det känns dock fortfarande kostnigt med henne emellanåt.
Svar på tråden Barn med autism