Inlägg från: Anonym (Sambo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sambo)

    Slut, trots att vi älskar varandra.

    Min sambo och livspartner sedan två år tillbaka lämnade mig från ingenstans nyligen. Vårt förhållande har alltid varit fullt av kärlek och ömsesidighet.

    Anledningen till att han gjorde slut är att han mått dåligt en lång period, han är en underbar och ambitiös människa och i våras tvingades han hoppa av sin utbildning och det slog hårt. Efter det har han haft svårt att finna sin väg och nu kände han att han behövde börja om för att komma tillbaka till sig själv. Han visste inte ens längre om han ville fortsätta med sitt drömyrke och det tyder på att något hänt. Han förklarade att energin att vara i en relation tog oerhört mycket just nu och ett liten minigräl kunde ge honom panikattacker. Han grät och förklarade att han inte vill med att han måste för han vill må bra igen, att han önskar att det fanns en annan väg och att han älskade mig så mycket. Han sa också att han inte sa nej till en dag när han mår bättre, men för nu är det slut.

    Mitt hjärta brister, bara dagar innan la vi upp offentligt att vi skulle sökte lägenhet, dagen innan han stack pratade vi om vad vi skulle göra till helgen. Vi hade allt planerat och vår kärlek var varm och ljus.

    Det här är den människan jag älskar mest av allt och jag tänker inte ge upp på honom. Han behöver ju hjälp och jag känner mig hjälplös för jag inte längre kan göra något för honom. När vi skiljdes åt sa vi att vi skulle ha kontakt, vi skrev få meddelanden de första två dagarna sen dess har jag inte hört något. Han har massa saker kvar så jag vet att vi kommer ses igen. Men jag vill bara ha honom tillbaka. Hjälpa honom och finnas där för honom.

    Snälla jag ber er, finns det någon som kan relatera eller ge mig råd.
    Jag vägrar acceptera att det är slut och tips om att det finns andra kommer verkligen bara göra mig ledsen. Det är honom jag vill ha. Vi älskar varandra fortfarande djupt och anledningen till vår separation handlar om hans välmående.  

    Ska jag ge honom tid eller ska jag kontakta honom för att visa att jag finns där? Kan jag få honom att söka hjälp? Jag är så fruktansvärt orolig. Hur ska jag överleva under tiden?

    Någonting säger mig att det här inte var helt hans beslut. För han spenderade tre dagar hos sin familj efter en mindre dispyt vi haft och efter det kom det här.

    Snälla, ge mig råd för jag är helt vilse. Min värld har gått under och allt som håller mig uppe är att han sa att han kan komma tillbaka.

  • Svar på tråden Slut, trots att vi älskar varandra.
  • Anonym (Sambo)
    Tack snälla för svar, det är verkligen otroligt fint utav er och ta er tid.

    Jag är 25, han är lite yngre. Kan tänka mig att många kan anse att den unga åldern får folk att tänka att "det där kommer jag komma över". 
    Problemet är jag vill inte komma över honom. Jag vill leva med honom och jag har varit kär såpass många gånger för att säga att jag vill spendera resten av mitt liv med honom. 

    Tack för råden, ni låter eniga att jag ska distansera mig. Jag ska försöka detta en stund men hur länge? 
    Att distansera sig och vara snygg och svårflirtad tror jag dock inte är svaret här eftersom min partner älskar mig, jag vet att han finner mig bra som jag är och jag har inte en uns av rädsla av att han skulle söka sig till någon annan. Allt ligger i hans psykiska mående.

    Däremot förstår jag när ni säger att han behöver tid. Jag vet att han behöver professionell hjälp men vet inte hur jag ska få honom att ta steget? Jag är rädd att han inte får den hjälp han behöver för att bli frisk. Kan man höra av sig till någon i hans familj? Eller borde jag prata med honom om det inom sinom tid?

    Vi har en sund relation och är otroligt lyckliga tillsammans, därför finns det inga tvivel om att jag kommer vänta så länge han behöver, för vår relation är inte roten till problemet. Efter det som har hänt är han instabil ja och det har jag också vetat om. Jag har bara inte vetat om hur illa det varit. Han har både symtom för depression och utbränning och just nu slänger han sig in i jobb, något som inte är nyckeln och jag vill verkligen hjälpa honom.

    Om det är så att jag just nu får vara en vän för honom, något som krossar mitt hjärta så är det så det får bli. Det viktigaste för mig är att visa för honom att jag finns där som ett stöd för honom. Så frågan är hur länge ska jag distansera mig för att han ska förstå det? Sen kommer jag inombords alltid hoppas och önska att vi kommer tillbaka till varandra, precis som han också sa.

    Anonym X - Jag förstår exakt vad du menar och jag känner verkligen att han tagit ett förhastat beslut och att han just nu inte kan må bättre utan snarare ännu sämre eftersom han vet om att jag mår fruktansvärt och att han egentligen inte ville det här heller. Finns det något du kan säga till din sambo som får honom att förstå? Hur hanterar du det när han tvivlar? 

    Jag vet inte hur jag ska fungera under tiden, hur ska jag "gå vidare" som så att fortsätta med mitt liv men samtidigt hjälpa honom och hålla uppe hoppet om att när han mår bra kommer han tillbaka? Jag vill vara stark men just nu tynar jag bort och även jag håller på att gå in i ett mörker utan honom.
  • Anonym (Sambo)
    Anonym (Hej) skrev 2019-07-05 23:13:25 följande:

    Stackars dig att behöva genomgå en sådan här abrupt separation från någon du älskar så oerhört mycket. Jag tänker på dig.

    Från mig får du rådet att distansera dig och inte kontakta på ett tag. Han behöver finna ro i sig själv, och älskar du honom låter du honom få detta hur svårt det än känns.

    I vilken ålder är ni i?


    Tack snälla för svar, det är verkligen otroligt fint av dig.
    Jag är 25, han är lite yngre. Kan tänka mig att många kan anse att den unga åldern får folk att tänka att "det där kommer jag komma över". 
    Problemet är jag vill inte komma över honom. Jag vill leva med honom och jag har varit kär såpass många gånger för att säga att jag vill spendera resten av mitt liv med honom.  

    Jag ska försöka distansera mig en stund men hur länge? 
    Om det är så att jag just nu får vara en vän för honom, något som krossar mitt hjärta så är det så det får bli. Det viktigaste för mig är att visa för honom att jag finns där som ett stöd för honom. Så frågan är hur länge ska jag distansera mig för att han ska förstå det? Sen kommer jag inombords alltid hoppas och önska att vi kommer tillbaka till varandra, precis som han också sa.

    Däremot förstår jag när ni säger att han behöver tid. Jag vet att han behöver professionell hjälp men vet inte hur jag ska få honom att ta steget? Jag är rädd att han inte får den hjälp han behöver för att bli frisk. Kan man höra av sig till någon i hans familj? Eller borde jag prata med honom om det inom sinom tid?
  • Anonym (Sambo)

    Tusen tusen tack för du delade med dig. Det har gått fem dagar sen jag hörde något från honom och allt jag vill är precis som ni jobba igenom det. Började ni prata med varandra direkt efter han gjort slut eller gav du honom tid? Fick ni hjälp utifrån och isåfall vem och hur togs initiativet?

    Jag tror verkligen han är utbränd och hans metod genom att slänga sig in i jobb och förnekelse känns farlig. Hur fick du din partner att förstå? Vad kan jag göra, eftersom jag naturligt sätt inte behöver träffa honom eftersom han bor hos sina föräldrar just nu. Hur kan jag ta tillbaka den rollen?

    Blir varm av att det löste sig för er, det ger mig hopp i allt mörker.

  • Anonym (Sambo)
    Anonym (Jepp) skrev 2019-07-06 09:06:58 följande:

    Ok. Kör på ditt sätt ts. Var naiv. Säg om några år hur det funkade att göra som du vill.


    Är säker på att det är ett jätte bra tips i andra fall när man vill återfå sitt ex. Men just eftersom min sambo är sjuk vill jag inte leka med hans känslor. Tack iallafall, uppskattar tipset!
  • Anonym (Sambo)
    Anonym (Kämpen) skrev 2019-07-06 08:10:19 följande:

    Kan han drabbats av utmattningssyndrom? (Utbrändhet).

    Då bryter man ihop för minsta lilla motgång eller krav.

    Livskris kan också vara ett alternativ då man ofta vill byta ut hela livet (jag har haft två livskriser, men det slog mig inte så hårt som för din kille, inte annat än att jag från ena dagen till den andra bestämde mig för att drastiskt ändra mitt liv)

    Sen håller jag inte riktigt med andra som tycker att du ska släppa honom. Min sambo gjorde slut hux flux. Han grinade och sa att han älskade mig, men inte orkade längre. Vi hade aldrig bråkat, men han kände att mina förväntningar var för höga, att han ville saker i livet som han antagit att han inte kunde få tillsammans med mig. Jag accepterade inte denna orsak. Vi pratade i telefon mycket efter det (oftast jag som ringde), vände och vred på saker, redde ut alla missförstånd, pratade om hur vi skulle kunna göra för att det skulle kännas bättre för honom etc. Vi la alla krav och förväntningar på hyllan och tog en dag i taget. Efter två veckor började vi träffas smått. Korta besök, inga övernattningar och inget mer intimt än en kram och en puss. När han kände sig redo började han sova kvar, men det var fortfarande kortare besök. Han kom sent, åkte tidigt och allt blev på hans villkor. Det var jättejobbig period för mig som så gärna ville mer, att allt skulle vara bra och jag ville nästan slå in i huvudet på honom hur bra vi faktiskt hade det och hur lyckliga vi kunde vara tillsammans. Det tog väl ungefär 3 månader innan vi började hitta tillbaka till varandra och ett år efter händelsen var vi tajtare än nånsin. Vi väntar nu vårt första barn och han är överlycklig, både i relationen och att få bli pappa.


    Tusen tusen tack för du delade med dig. Det har gått fem dagar sen jag hörde något från honom och allt jag vill är precis som ni jobba igenom det. Började ni prata med varandra direkt efter han gjort slut eller gav du honom tid? Fick ni hjälp utifrån och isåfall vem och hur togs initiativet?

    Jag tror verkligen han är utbränd och hans metod genom att slänga sig in i jobb och förnekelse känns farlig. Hur fick du din partner att förstå? Vad kan jag göra, eftersom jag naturligt sätt inte behöver träffa honom eftersom han bor hos sina föräldrar just nu. Hur kan jag ta tillbaka den rollen?

    Blir varm av att det löste sig för er, det ger mig hopp i allt mörker.
  • Anonym (Sambo)
    Anonym (Fia) skrev 2019-07-06 21:05:15 följande:

    Är du verkligen säker att han älskar dig? Här på fl läser jag ofta om kvinnor/tjejer som skriver hur mycker hon och han älskade varandra, men ändå tog det slut. Får mig att undra hur mycket mannen egentligen älskade? Förstår du vad jag menar? Ibland undrar jag hur medveten kvinnan är om mannens känslor. Här får vi ju bara, i detta fallet, din syn på eran kärlek. Han kanske har en annan syn? Oavsett, så hoppas jag att det löser sig för dig/er.


    Hej, ja jag är helt säker. Det fanns inga lögner i det han sa och jag känner i djupet av mitt hjärta att han älskar mig, det har inte förändrats. Att han lämnade mig handlade endast om hans utbrändhet och depression, att han inte orkade med en relation för han orkade knappt sig själv och därför behöver han bli frisk.
    Tack så mycket, det hoppas jag med.
  • Anonym (Sambo)
    Zwilma skrev 2019-07-06 21:35:06 följande:

    Det tog slut med min kille på samma sätt, och nu är vi ihop igen. Lita på din magkänsla när det gäller hans känslor.


    Kan du snälla berätta vad som hände och hur ni hanterade det efteråt, hur lång tid tog det till ni återförenades? Vill så gärna höra dina råd och tankar. Tack, det betyder så oerhört mycket att höra.
  • Anonym (Sambo)

    Hej. Jag vet inte vart du läst att vi grälar mycket. Det gör vi inte alls. Vi har klarat av väldigt många motgångar tillsammans och han har varit deprimerad sen i julas och vi har levt ihop starka under den tiden tills han nu inte orkade mer.

    Jag skrev i tråden att jag vet att vi älskar varandra och jag vet att det här beror på hans nedstämdhet och därför skulle jag uppskatta faktiska råd om hur jag ska komma tillbaka till honom och hjälpa honom. Du menar säkert väl men jag blir ledsen av att du känner att du behöver skriva detta när jag säger att jag vet att det är sant och inget kan få mig att tvivla på det. Jag söker råd om hur jag ska hjälpa honom och därav kunna komma tillbaka, eller erfarenhet från liknande situationer för under en depression är man inte sig själv. Tack.

  • Anonym (Sambo)
    Anonym (Gift tant) skrev 2019-07-07 10:18:06 följande:

    Ni har bara varit ihop 2 år. Ni ska inte ha haft så många motgångar eller gräl. Det ska vara lätt och kärleksfullt.

    Du skriver att varje gräl gett honom ångest och att han åkt iväg till sin familj efter ett gräl. Det är väl ett stort problem? Inte ens vi har åkt ifrån varandra efter ett gräl trots mååånga år ihop.

    Er relation är inte bra. Du kämpar för något som han inte vill ha. Det är självplågande. Han har kommit fram till vad han behöver för att må bra. Han tar avstånd från en relation som betyder gräl som orsakar ångest hos honom och han söker stöd hos sin familj.

    Vill du hjälpa honom så respekterar du att han gör vad han mår bäst av.

    Vad är viktigast, att han kommer tillbaka till dig eller att han mår bra?


    Vi har varit bästa vänner i 4 år, sambos i två år. Jag känner honom mer än någon annan och jag vet att han inte är sig själv just nu. Vi har inte haft motgångar i vår relation tidigare utan i livet och alltid stått bakom varandra och därför tänker jag inte ge upp på honom när han behöver mig som mest.

    När jag säger mindre gräl menar jag typ irritation om man inte tvättat eller liknade, något som varit jobbigt när han är haft sin utbränning och jag jobbat. Är ganska garanterad på att även du och din partner kan ha en sådan diskussion, och om inte så handlar det om er.

    Ännu en gång jag vet och jag känner min partner och därför uppskattar jag att du slutar skriva om du inte har råd om det jag bad om. I slutänden känner du varken mig eller min sambo och därför kan du inte veta utan bara anta. Jag tänker inte försvara varken mig eller min sambos kärlek till dig som uppenbarligen inte vill hjälpa mig. Det du skriver får mig endast att må sämre än jag redan gör så snälla respektera. Jag tänker inte ge upp och jag vet att vi älskar varandra. Som du kanske läst har andra ovanför svarat att de varit i samma situation och hittat tillbaka till varandra så du har ingen rätt att förminska deras eller mitt förhållande. Punkt.
  • Anonym (Sambo)
    Anonym (Fia) skrev 2019-07-06 21:43:17 följande:
    Då hoppas jag att han kan hitta tillbaka till dig så småningom när han mår bättre :)
    Tack så mycket, det värmer.
  • Anonym (Sambo)
    Anonym (Kämpen) skrev 2019-07-07 09:20:13 följande:
    Vi pratade från dag 1. Han skickade sms dagen efter och frågade hur jag mådde varpå jag svarade skit. På kvällen ringde jag honom och fortsatte att göra så varje dag. Vi tog inte hjälp utan vände och vred på allt själv. Jag lät honom berätta om varenda liten detalj han tyckte kändes jobbig, frågade vad han trodde det berodde på och vad han tyckte skulle vara en lämplig åtgärd. Sen berättade jag vad jag tyckte och tänkte om det. I nästan allt fick jag kompromissa.

    Vi upprepade ämnena flera gånger så han fick tid att fundera på dom.

    Jag vet egentligen inte om det var något specifikt som ändrade honom, det var nog mer helheten. Att han kände att pressen släppte, att vi tog en dag i taget och han hade kontrollen i vilken takt allt skedde.

    Det var nog mycket som släppte bara av att prata om det, att han insåg att det mesta satt i hans huvud att det inte alls var så som jag tyckte och tänkte.

    En sak var bla att han hela tiden funderat över vad jag var ute efter. Han hade aldrig haft ett kravlöst förhållande, så han trodde att jag också hade nån dold agenda.

    En annan sak var att jag pratat om vår framtid. Han fick panik över detta och tolkade det som att det var nu allt skulle ske. Han är en sån som lever mycket för dagen, så han hade svårt att förstå att man kunde måla upp en bild och en önskan om hur framtiden ser ut. För honom är det orealistiskt att ens tänka på sånt, för man vet aldrig hur det blir. Han kände sig inte redo för allt detta nu, och tyckte det var bättre att jag då hittade nån annan. Det tog mycket övertygelse för att få honom att förstå att det är en långsiktig plan och dröm jag pratat om.

    Jag hade tjatat om att få träffa hans familj, någon han inte heller varit redo för och känt press över. Han hade kommit med tusen idiotiska ursäkter, så jag fortsatte att ge hintar och påtryckningar, något jag inte gjort om han berättat sanningen, vilket han nu gjorde.

    Det var massor av olika små saker som vi pratade om, och några större, mer avgörande än exemplen ovan. Att få prata om allt, utan att jag dömde, gjorde nog att han till slut förstod att han var i en sån relation han faktiskt ville ha och hade någon som stöttade honom och inte skulle överge honom vid minsta motgång. Han har haft väldigt ytliga flickvänner tidigare som inte behandlat honom med kärlek och respekt, där han inte kunnat vara sig själv. Så det hade också fått honom att känna press på att vara någon han inte är. Att behöva leva upp till massa förväntningar och vara perfekt.

    Prata, lyssna, kom med råd och var förstående, är mitt råd.
    Det värmer mitt hjärta att höra din berättelse, tack snälla för du tar dig tid.
    Hur länge hade ni varit tillsammans när detta hände och upplevde din partner annan stress i livet samtidigt eller var det just er relation som han just då kände sig pressad av? Jag har inte försökt kontakta min sambo ännu i hopp om att tid kan ge honom lite tid men jag vill verkligen visa, lik som du gjorde, att jag finns där för honom genom allt detta så ska kontakta honom om några dagar och hoppas att han kan dela med sig av sina tankar. Var det någon gång din kille kände att han ville ta avstånd eller skedde kontakten naturligt trots att ni gjort slut? Du sa att du ringde honom mest, var det självklart att han svarade liksom?
    Tusen tusen tack igen.
  • Anonym (Sambo)
    sextiotalist skrev 2019-07-07 10:09:11 följande:
    Och där kom varningstriangeln. Som mamma hade jag sagt till dig att släppa honom och gå vidare. Jag kommer inte ge ett enda råd hur du ska få honom tillbaka, du varken ska eller kan hjälpa honom i hans mående.

    Ni är troligen inte ämnade för varandra.
    sextiotalist skrev 2019-07-07 10:09:11 följande:
    Och där kom varningstriangeln. Som mamma hade jag sagt till dig att släppa honom och gå vidare. Jag kommer inte ge ett enda råd hur du ska få honom tillbaka, du varken ska eller kan hjälpa honom i hans mående.

    Ni är troligen inte ämnade för varandra.
    Vilken tur att du inte är min mamma då. Min mamma är fantastisk och älskar både mig och min sambo. Det ni inte tycks förstå är att han mått dåligt på grund av yttre faktorer, inte av vårt förhållande. Han har panikångest och har aldrig haft det innan han blev tvungen att hoppa av sin utbildning. När man mår psykiskt dåligt är det lätt att ta impulsiva beslut och vilja straffa sig själv. Då är det viktigare än någonsin att omringa sig kring de man älskar och därför har jag tålamod med honom. Du behöver inte ge mig några råd om du inte har några, inte kommentera heller. Jag söker efter människor som faktiskt varit i liknande situationer och vill öppna sitt hjärta.
  • Anonym (Sambo)
    Anonym (Gift tant) skrev 2019-07-07 11:43:21 följande:
    Er relation är fantastisk och ni älskar varandra. Han får bara panikångest av era dispyter och vill inte ha kontakt med dig. Han har dumpat dig. Ni har inget förhållande alls. Det är motsatsen till ett bra förhållande

    Du går miste om riktig kärlek. Tyvärr.

    (Visst kan vi diskutera saker. Men ingen bli irriterad, ingen mår psykiskt dåligt, ingen flyr till sin familj och ingen gör slut.)
    Vår relation är fantastisk och han är min riktiga kärlek. Jag vet inte varför du bestämt dig för att kritisera detta. Min sambo kan i nuläget få panikångest över att tappa bort nycklarna, bränna maten, jobba, bestämma vad vi ska äta o.s.v. Låter det hälsosamt? Nej. Förtjänar han kärlek precis som alla andra trots det? Ja. Som sagt han har blivit sjuk och det handlar inte om vår relation utan om att hans liv är i omställningsfas och svacka. Man ska vårda sjuka människor som man älskar och finnas där för dem när dem har det tufft. 
    Du får anse vad du vill, men jag tycker det är onödigt att kommentera folks liv när du inte gör något för att hjälpa, vet ärligt talat inte ens varför du skriver. Om jag var du skulle jag ta en titt på mig själv i spegeln och undra vem jag är som tycker jag har rätt att döma andras liv och relationer. Var vänlig att sluta skriv. Tack.
  • Anonym (Sambo)
    Anonym (Fia) skrev 2019-07-07 19:39:10 följande:

    Har du inte ens tänkt tanken att han faktiskt INTE VILL ha något med dig att göra? Du vill hjälpa honom, det förstår jag. Men i det här fallet så verkar du stjälpa honom istället. Ju mer jag läser det du skriver, desto mer känner jag att du närmast verkar vara blind för vad han vill. Du ser inte klart på problemet.


    Absolut det har jag, jag har reflekterat mycket över det till och med. Men ingen kunde se det här hända, inte våra vänner, inte hans familj, min familj eller jag. Veckan som han lämnade mig hade han varit ensam mycket och upplevt mycket ångest i sin ensamhet. Han sa upp sig från sitt jobb också, trots att han behöver pengar. Några dagar innan hade han skrivit på facebook att vi skulle flytta och varit i kontakt med hans vänner, utan min vetskap, om lägenhetetstips o.s.v. Hans vänner har visat mig detta och han var väldigt glad och taggad i meddelandena. 
    Dessutom var han så fruktansvärt ledsen och kärleksfull under samtalet vi hade som ledde till detta. Hade han velat lämna mig eller inte ha med mig att göra, hade han sagt det och visat det om inte annat. Då hade han tagit pick och pack och raderat mig men allt talade emot det, han höll om mig länge och grät och berättade att han inte visste vad han skulle göra med sitt liv längre, att han tappat bort sig själv i hans depression, att han ville komma tillbaka men var tvungen att må bra i sig själv först för att orka. Han var förkrossad, pussade mig, kramade mig och ville inte släppa taget. Han skrev också på kvällen att han älskade mig fortfarande, att jag inte skulle tvivla på det. Därför har jag kommit fram till att han genomgår en kris och oavsett om han just nu inte kan vara i ett förhållande måste han få hjälp och stöd från mig. Det har inte gått mer än en vecka heller och den tiden måste jag ge honom och han sig själv innan vi pratar mer om allt. Han har dessutom varit i kontakt med min pappa, som han kommit nära, och sagt att det här beror på hans ohälsa just nu, inte vårt förhållande.
    Så jag litar på det just nu, för han har inte bevisat mig annorlunda.


  • Anonym (Sambo)
    Anonym (H) skrev 2019-07-08 23:39:45 följande:

    Jag lider med dig och förstår, då jag själv är mitt uppe i samma grej. Man känner sig hjälplös.

    Varje situation och varje par är unikt.

    Det som funkar hos nån kanske inte funkar hos nån annan, så det är svårt att säga vad man ska göra.

    Skrev ni mycket till varandra innan det här? För i så fall ser det ju tyvärr inte så bra ut att han helt slutat. Likaså om han ofta tog initiativet till att skriva.

    Var det istället så att ni inte gjorde det så mycket och du ofta började, så kanske du nu efter en tids tystnad kan skicka ett sms till honom i stil med "Det här är inget du behöver svara på, jag vill bara att du ska veta att jag tänker på dig."

    Försöka göra honom svartsjuk via Facebook tyckte jag lät som en ganska dålig idé.

    Jag själv mår ibland dåligt samt att jag är introvert, så då kan jag behöva vara själv ett tag, men bara för det så vill jag inte att min partner slutar bry sig, och absolut inte posera lyckligt med snygga tjejer för alla att se. Det skulle nog snarare göra mig ledsnare.


    Hej! Tack snälla för svar. På vilket sätt är du uppe i samma grej? Berätta gärna, känner verkligen med dig också om du genomgår liknande. Tack för inputen, jag har inte reflekterat över det innan men nej han gillar inte att skriva eller smsa alls och har aldrig gjort, utan våra konversationer har skett när vi kommer hem och via telefon så den tystnaden kan förklaras. Ja, jag känner samma sak. Det är inte det jag vill förmedla till honom. Tack.
  • Anonym (Sambo)
    Anonym (H) skrev 2019-07-11 10:14:20 följande:
    Jag och min pojkvän hade det fantastisk (hans ord), men så förra veckan så hade vi en grej, ingenting alls egentligen. Vi pratade via messenger och jag var lite irriterad över en grej som jag läst och ville att han skulle hålla med mig om det. Men han svarade lite lamt med ett kanske, så jag sa ifrån att jag ville ha stöd.

    Där nånstans brakade allting, och han sa att han inte orkade ha nån flickvän längre. Vi började bråka, jag fick panik och fattade inte alls vad som hände, för jag tyckte att det var en jättedum grej att göra slut över en tillsägning. Det kröp sen fram att han mått dåligt ett tag men håller allt inom sig, och det handlade inte om mig eller oss, för som han tidigare sagt så var det fantastisk. Men allt annat tog fokus.

    Jag tyckte att det var dumt att dumpa mig då, när han egentligen skulle behöva nån vid sin sida som bäst. Varför välja att slåss mot demonerna själv, när man kan ha backup?

    Jag hängde inte helt med på hur han tänkte där, men om jag förstod rätt så kände han att han skulle inte orka låtsas vara glad och pepprig (som han gjort innan, vilket jag aldrig krävt men om jag fattat rätt så har hans tidigare det och det var det han menade med "orkar inte ha flickvän".) Jag skulle då inte orka med honom och han depression och skulle då dumpa honom, vilket han inte vill och då var det bäst att dumpa mig först. Och om jag då inte skulle se honom deppig så skulle jag inte sluta älska honom och då skulle vi kanske kunna hitta tillbaka till varann när han mår bra.

    Vi bor inte ihop och pratade väldigt mycket via messenger och telefon, vilket vi fortsatte litegrann med, så helt tyst blev det aldrig. Jag vägrade ge upp honom utan en fajt.

    Vi kom fram till att en paus vore bättre, fortfarande ihop, inte ligga med andra, inte träffas på ett tag, kanske skicka nåt "Godnatt-meddelande" nån gång ibland.

    Han har dock valt att skicka flera meddelanden om dagen, samt ringa ibland. Men det gör mig bara glad. Han har även öppnat sig litegrann för mig vilket är jättestort för honom.

    Frågade honom häromdagen om det hade varit bättre om jag varit tyst och accepterat hans vilja, men han svarade att han var glad att jag inte gjorde det.

    Det kan absolut vara som andra sagt att han har valt bort dig, han vill ha det så och att han skulle ha hört av sig annars.

    Jag känner varken dig eller honom, utan kan bara tala från mig själv.

    Jag är inte sån att jag tar mycket kontakt, jag kontaktar sällan nån när jag mår dåligt. Det har flera gånger hänt att jag sagt att jag vill var själv men sen blivit ledsen och känns mig lämnad när vederbörande inte hört av sig efter ett tag. (ja, jag är komplex och en smula dum i huvudet)

    Så han kan lika gärna sitta och undra varför du slutat älska honom. För om jag förstått rätt så har du inte hört av dig alls sen det hände??

    Därför tipsade jag om ett kort otjatigt kravlöst sms. Sen är allt upp till honom. Svarar han inte så vill han inte och du får tyvärr acceptera det. Hur hjärtskärande det än är.
    Hej, tack för din historia, jag känner igen mig så mycket i dina ord. 
    Han ringde mig här om dagen, helt självmant, jag hade frågat två dagar innan hur han mådde men inte mer än så, men självklart missade jag samtalet och nu får jag inte tag på honom. Känns som jag missat min chans, att han fick en impuls av att prata med mig och nu vet jag inte hur jag ska hantera det. Jag har sagt att han ska ringa upp igen men får inget svar. Hatar att jag missade, för jag vill veta vad han ville säga. Men att ringa mig tyder ju på att han iallafall ville kontakta mig. Tack för tipset, jag ska verkligen tänka över dina råd.
  • Anonym (Sambo)

    Han ringde mig här om dagen och ville prata med mig, vi har pratat två långa fina samtal sen dess. Vi stötte även in i varandra, som ödet och pratade och kramades. Han hade saknat mig och var så glad att se mig. Jag har hopp, inte idag, inte imorgon men jag vet att det kommer bli vi igen.

Svar på tråden Slut, trots att vi älskar varandra.