Inlägg från: Anonym (Gift tant) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gift tant)

Slut, trots att vi älskar varandra.

Ni verkar ha haft olika syn på er relation. Du beskriver er relation som god samtidigt som ni verkar ha grälat mycket. Han ville komma ifrån dig. Han spenderade till och med 3 dagar borta för att slippa ifrån. Du verkar helt köra över hans känslor då du väljer att inte lyssna på honom. Du förstår inte att han ville slippa era gräl utan tror att hans familj påverkat honom. Du vill hellre skylla på en utomstående part än att rannsaka er relation. Er kärlek har inte varit så stor. Den har varit rätt svag och haltande.

1. Du vägrar lyssna på hans känslor utan skyller på hans familj.

2.Ni grälar. Till och med så mycket att han håller sig borta.

3. Han vill inte leva med dig. Han dumpar dig vilken är den tydligaste signal som finns.

4. Han saknar inte dig. Han vill inte vara nära dig och vill inte prata med dig. En man som älskar någon vill vara nära. Han vill ha avstånd.

5. Er kärlek klara inte ens av en utmattning. En liten belastning och ni grälar en massa och gör slut. Ni hade aldrig hållet ihop genom riktiga belastningar så som barn, hus och många år ihop. Riktig kärlek gör att man söker sig till varandra för stöd. Han orkar inte med dig vid en motgång vilket betyder att han ser dig som en belastning inte en stöttepelare och partner.

Jag skriver detta inlägg för att jag vet vad du går igenom. Du håller dig fast vid den som är fel. Genom att blunda och inte inse så missar du något viktigt. Du missar chansen till äkta kärlek. Du går miste om att leva med någon där allting är lätt och alla motgångar för er samman mer.

Jag har levt i relationer som din. Sedan mötte jag min make. Vårt äktenskap gör livet enklare för varandra. Vi vill vara tillsammans alltid och söker oss närmare vid svårigheter. Vi är starka tillsammans för vi älskar varandra. På riktigt. Det finns inga gräl eller liknande mellan oss. Det är aldrig svårt att hålla ihop relationen, det kommer naturligt.

Jag vill inte att du går miste om någonting äkta för att du hänger dig kvar vid något destruktivt.

• Anonym (Gift tant)
    Anonym (Sambo) skrev 2019-07-07 09:31:21 följande:

Hej. Jag vet inte vart du läst att vi grälar mycket. Det gör vi inte alls. Vi har klarat av väldigt många motgångar tillsammans och han har varit deprimerad sen i julas och vi har levt ihop starka under den tiden tills han nu inte orkade mer.

Jag skrev i tråden att jag vet att vi älskar varandra och jag vet att det här beror på hans nedstämdhet och därför skulle jag uppskatta faktiska råd om hur jag ska komma tillbaka till honom och hjälpa honom. Du menar säkert väl men jag blir ledsen av att du känner att du behöver skriva detta när jag säger att jag vet att det är sant och inget kan få mig att tvivla på det. Jag söker råd om hur jag ska hjälpa honom och därav kunna komma tillbaka, eller erfarenhet från liknande situationer för under en depression är man inte sig själv. Tack.

Ni har bara varit ihop 2 år. Ni ska inte ha haft så många motgångar eller gräl. Det ska vara lätt och kärleksfullt.

Du skriver att varje gräl gett honom ångest och att han åkt iväg till sin familj efter ett gräl. Det är väl ett stort problem? Inte ens vi har åkt ifrån varandra efter ett gräl trots mååånga år ihop.

Er relation är inte bra. Du kämpar för något som han inte vill ha. Det är självplågande. Han har kommit fram till vad han behöver för att må bra. Han tar avstånd från en relation som betyder gräl som orsakar ångest hos honom och han söker stöd hos sin familj.

Vill du hjälpa honom så respekterar du att han gör vad han mår bäst av.

Vad är viktigast, att han kommer tillbaka till dig eller att han mår bra?
  • Anonym (Gift tant)
    Anonym (Sambo) skrev 2019-07-07 11:31:11 följande:

Vi har varit bästa vänner i 4 år, sambos i två år. Jag känner honom mer än någon annan och jag vet att han inte är sig själv just nu. Vi har inte haft motgångar i vår relation tidigare utan i livet och alltid stått bakom varandra och därför tänker jag inte ge upp på honom när han behöver mig som mest.

När jag säger mindre gräl menar jag typ irritation om man inte tvättat eller liknade, något som varit jobbigt när han är haft sin utbränning och jag jobbat. Är ganska garanterad på att även du och din partner kan ha en sådan diskussion, och om inte så handlar det om er.

Ännu en gång jag vet och jag känner min partner och därför uppskattar jag att du slutar skriva om du inte har råd om det jag bad om. I slutänden känner du varken mig eller min sambo och därför kan du inte veta utan bara anta. Jag tänker inte försvara varken mig eller min sambos kärlek till dig som uppenbarligen inte vill hjälpa mig. Det du skriver får mig endast att må sämre än jag redan gör så snälla respektera. Jag tänker inte ge upp och jag vet att vi älskar varandra. Som du kanske läst har andra ovanför svarat att de varit i samma situation och hittat tillbaka till varandra så du har ingen rätt att förminska deras eller mitt förhållande. Punkt.

Er relation är fantastisk och ni älskar varandra. Han får bara panikångest av era dispyter och vill inte ha kontakt med dig. Han har dumpat dig. Ni har inget förhållande alls. Det är motsatsen till ett bra förhållande

Du går miste om riktig kärlek. Tyvärr.

(Visst kan vi diskutera saker. Men ingen bli irriterad, ingen mår psykiskt dåligt, ingen flyr till sin familj och ingen gör slut.)
  • Anonym (Gift tant)
    Anonym (Sambo) skrev 2019-07-07 19:39:13 följande:

Vår relation är fantastisk och han är min riktiga kärlek. Jag vet inte varför du bestämt dig för att kritisera detta. Min sambo kan i nuläget få panikångest över att tappa bort nycklarna, bränna maten, jobba, bestämma vad vi ska äta o.s.v. Låter det hälsosamt? Nej. Förtjänar han kärlek precis som alla andra trots det? Ja. Som sagt han har blivit sjuk och det handlar inte om vår relation utan om att hans liv är i omställningsfas och svacka. Man ska vårda sjuka människor som man älskar och finnas där för dem när dem har det tufft. 

Du får anse vad du vill, men jag tycker det är onödigt att kommentera folks liv när du inte gör något för att hjälpa, vet ärligt talat inte ens varför du skriver. Om jag var du skulle jag ta en titt på mig själv i spegeln och undra vem jag är som tycker jag har rätt att döma andras liv och relationer. Var vänlig att sluta skriv. Tack.

Du verkar leva i förnekelse. Du skadar bara dig själv. Du kallar honom sambo och skriver att er relation är fantastisk. Ni har gjort slut. Han har dumpat dig. Han har gjort slutsatsen att er relation får honom att må sämre och att han därför inte vill ha verken relation eller samboskap. Han vill ju inte ens prata med dig. Du är singel.

Jag dömmer inte. Jag började skriva för jag ville hjälpa dig upp. Många är vi som har vi känt som dig när vi blivit dumpade. Men det drar bara ut på lidandet att hänga kvar vid någon som inte vill mer. Du bad om råd i en offentlig tråd!
Svar på tråden Slut, trots att vi älskar varandra.