Slut, trots att vi älskar varandra.
Ni verkar ha haft olika syn på er relation. Du beskriver er relation som god samtidigt som ni verkar ha grälat mycket. Han ville komma ifrån dig. Han spenderade till och med 3 dagar borta för att slippa ifrån. Du verkar helt köra över hans känslor då du väljer att inte lyssna på honom. Du förstår inte att han ville slippa era gräl utan tror att hans familj påverkat honom. Du vill hellre skylla på en utomstående part än att rannsaka er relation. Er kärlek har inte varit så stor. Den har varit rätt svag och haltande.
1. Du vägrar lyssna på hans känslor utan skyller på hans familj.
2.Ni grälar. Till och med så mycket att han håller sig borta.
3. Han vill inte leva med dig. Han dumpar dig vilken är den tydligaste signal som finns.
4. Han saknar inte dig. Han vill inte vara nära dig och vill inte prata med dig. En man som älskar någon vill vara nära. Han vill ha avstånd.
5. Er kärlek klara inte ens av en utmattning. En liten belastning och ni grälar en massa och gör slut. Ni hade aldrig hållet ihop genom riktiga belastningar så som barn, hus och många år ihop. Riktig kärlek gör att man söker sig till varandra för stöd. Han orkar inte med dig vid en motgång vilket betyder att han ser dig som en belastning inte en stöttepelare och partner.
Jag skriver detta inlägg för att jag vet vad du går igenom. Du håller dig fast vid den som är fel. Genom att blunda och inte inse så missar du något viktigt. Du missar chansen till äkta kärlek. Du går miste om att leva med någon där allting är lätt och alla motgångar för er samman mer.
Jag har levt i relationer som din. Sedan mötte jag min make. Vårt äktenskap gör livet enklare för varandra. Vi vill vara tillsammans alltid och söker oss närmare vid svårigheter. Vi är starka tillsammans för vi älskar varandra. På riktigt. Det finns inga gräl eller liknande mellan oss. Det är aldrig svårt att hålla ihop relationen, det kommer naturligt.
Jag vill inte att du går miste om någonting äkta för att du hänger dig kvar vid något destruktivt.