• Sasu

Läkaren såg att det var en flicka på bäckenet (RUL)

JodiBabe skrev 2019-07-05 22:40:16 följande:

Nån mer som varit med om att läkaren/barnmorskan (var inte en bm i mitt fall då de skulle kontrollera en grej) könsbestämde bebisen utifrån bäckenet på RUL? 

Hon sade att hon tror det är en flicka, och att hon var ganska säker för man kunde se det på bäckenet hos fostret.  

Vad jag kunde se hade fostret ingen snopp heller. 

Men kan man lita på det? 

Hur ofta tar de fel?

kan återkomma om ett par dagar när min lilla kommer ut, min BM fick en bra bild på RUL på bäckenet framifrån och sa att det inte hängde något där, och man kunde se små streck som tydde på en flicka. :) är 3 dagar från BF. Så får ju se om hon hade rätt!
  • Sasu
    JodiBabe skrev 2019-07-06 13:13:22 följande:
    Vad spännande! Bf närsomhelst alltså (eller inom 2 v iaf!)! Hur känns det??

Jag gissar att läkaren antagligen menade nåt liknande på vår RUL. Att det inte hängde nåt där, men vi såg inga streck. Bara vitt.

inom en vecka blir det för mig pga högt BMI, så blir igångsatt i v.41+0 :)

Kan ju säga att jag är sjukt trött på att vara gravid, mitt bäcken gör så ont att jag inte kan vända eller resa mig ur sängen själv, vill bara gråta så fort jag rör benen minsta lilla! får ju väcka min stackars sambo om jag fastnar i en position! Så nu så går jag spänt och väntar på att det ska sätta igång innan v.41 då jag vill att det ska sätta igång naturligt :) hoppas det blir snart bara, klarar snart inte av denna bäckensmärta längre!

Svar på tråden Läkaren såg att det var en flicka på bäckenet (RUL)