• Anonym (Ammieh)

Dejtar kille som är aktiv på tinder. Kasta ?

Jag har träffat en man via gemensamma bekanta och vi har dejtat under några veckor. Gått promenader , ätit middagar , umgåtts intimt skickat mycket till varandra på sms och han tar mycket initiativ och säger hur mycket han tycker om mig . Igår så skickade min vän till mig att hon fått upp honom på tinder som aktiv och han har flera nyupplagda bilder från denna veckan . Ett av tillfällerna som bilden är tagen är jag till och med med honom ( fast inte med påbilden ) kan han verkligen vara seriös med mig när han laddar upp nya foton och swipar på tinder ? Känns som jag borde släppa taget men överreagerar jag ?

• Svar på tråden Dejtar kille som är aktiv på tinder. Kasta ?
  • Anonym (Emma)

Ja det låter inte så attraktivt. Jag hade ifrågasatt honom om han är något du vill satsa på. Ibland kan man behöva få känna vad man riskerar att förlora för att inse vad man vill.

• Anonym (Ammieh)

Tack va skönt att höra att jag inte överreagerar . Nu är den stora frågan hur jag skall formulera mig han kommer hit ikväll och planen är att ta upp det med honom.

• Tecum
    Anonym (Ammieh) skrev 2019-07-07 21:16:42 följande:
    Tack va skönt att höra att jag inte överreagerar . Nu är den stora frågan hur jag skall formulera mig han kommer hit ikväll och planen är att ta upp det med honom.
    Säg typ "jag har sett att du fortfarande är aktiv på Tinder. Varför, är jag bara ett tidsfördriv i väntan på att du hittar någon bättre?" 
    Lite hårt, men lika bra att gå rakt på sak.
  • elin1989

Hur manga ganger har ni setts? Jag skulle nog inte saga nagot om ni har setts farre an fem ganger iaf. For mig ar typ tio dejter vad jag skulle ge det innan man vill veta om det ar seriost eller ej sa om det börjar komma upp I det skulle jag fraga.

• Anonym (Poff)

Jag hade ställt in dejten helt klart!

Om han undrar varför så skulle jag sagt sanningen och att jag inte vill fortsätta dejta någon som är aktiv på Tinder.

• Anonym (Emma)

Jag skulle inte rekommendera ovans förslag då det kommer tas som anklagande och risken är att han hamnar i självförsvar. Om det är så att han är på tider för att han inte är helt säker på vad han känner för dig så hade ett sånt meddelande varit rätt avtändande. Jag hade inte blivit så sugen.

Mitt förslag:

Hej! Jag har fått reda på att du är aktiv på Tinder. Jag kanske har missuppfattat vår situation då jag trott att vi dejtat. Jag är inte intresserad av att dejta någon som samtidigt är aktiv på dejtingsidor eller dejtar flera. Jag vill fortsätta träffa dig men vill du fortsätta träffa mig så är det exklusivitet som gäller.

Detta kanske låter hårt eller får dig att känna dig sårbar men med detta meddelande så anklagar du honom inte för något hutan visar din standard. Du är värd hans fulla uppmärksamhet och kan han inte ge dig detta så är han inte rätt för dig. Att sätta standard skrämmer inte bort folk utan visar bara vilja som är värda att behålla då de respekterar din standard. Detta meddelande ger honom även smak på hur det känns att förlora dig då det är du som gör valet att avsluta om han inte går med på att vara exklusiva och ta bort Tinder. I det personen ovan skrivit är det han som gör valet och att få ett sånt anklagande meddelande så blir man inte så intresserad och det visar mycket av osäjerheten personen har som skickat det. Vi alla vet hur oattraktiv osäkerhet är.

• Anonym (Ammieh)

Har pratat nu med honom . Sa till honom att jag fått veta att han är aktiv på tinder och att.det inte var kontot i sig som sårade mig utan det faktum att han lägger upp nytagna bilder får mig att känna mig osäker på honom och jag är rädd för att bli sårad.

Han fick typ inte fram någonting alls men han erkände att han uppdaterat sin tinder men han menade på att han är en snäll person som är seriös .fick liksom inget vettigt svar alls .

Känner mig så löjlig nu.

• Anonym (H)
    Anonym (Ammieh) skrev 2019-07-07 22:56:42 följande:

Har pratat nu med honom . Sa till honom att jag fått veta att han är aktiv på tinder och att.det inte var kontot i sig som sårade mig utan det faktum att han lägger upp nytagna bilder får mig att känna mig osäker på honom och jag är rädd för att bli sårad.

Han fick typ inte fram någonting alls men han erkände att han uppdaterat sin tinder men han menade på att han är en snäll person som är seriös .fick liksom inget vettigt svar alls .

Känner mig så löjlig nu.

Bra gjort! Du är inte alls löjlig. Det är han som är löjlig och oseriös. Han påstår att han är seriös, men det är han uppenbarligen inte. Har man fallit för någon så uppdaterar man inte sin tinderprofil. Punkt. Jag tycker du ska släppa honom och låta honom fortsätta med sitt tindrande..
  • Anonym (Emma)
    Anonym (Ammieh) skrev 2019-07-07 22:56:42 följande:

Känner mig så löjlig nu.

Varför känner du dig löjlig? Nej du fick inget svar alls. Hade han varit seriös så hade han sagt att han tar bort tider. Han verkar vilja hålla alla dörrar öppna.

Kolla på detta klipp så förstår du vad jag menar.
  • Anonym (Ammieh)
    Anonym (Emma) skrev 2019-07-07 23:22:44 följande:

Varför känner du dig löjlig? Nej du fick inget svar alls. Hade han varit seriös så hade han sagt att han tar bort tider. Han verkar vilja hålla alla dörrar öppna.

Kolla på detta klipp så förstår du vad jag menar.

Det där klippet gav mig en rejäl tankeställare.. tack ??
Svar på tråden Dejtar kille som är aktiv på tinder. Kasta ?