• Anonym (Kanske)

    Vågar inte testa

    Vet inte riktigt vad jag förväntar mig av att skriva här men känner att jag måste få skriva av mig. Jag fick vårt femte barn för åtta månader sen och har inte fått tillbaka min mens ännu. De senaste veckorna har jag känt att kroppen börjar komma igång igen och förra veckan hade jag tydliga pms symtom (får alltid irriterat underliv och finnar precis innan mens) och trodde att mensen skulle komma. Det enda som hände var att jag fick lite färgade flytningar i två dagar men sen ingenting. Vi har kört med avbrutet samlag den senaste tiden (och vi vet att det inte är säkert, har blivit gravid på det sättet tidigare) och jag är rädd att jag ska ha blivit gravid igen. Vill gärna ha ett till barn, men det blir onödigt tätt om jag är gravid. Det största problemet är att jag inte vågar berätta åt min sambo om jag skulle vara gravid så därför vågar jag inte testa heller... Vi har inte pratat om fler barn men är säker på att sambon inte blir glad om jag är gravid igen så snabbt. Vet inte om det är bättre om vi får reda på det senare i graviditeten för jag vill inte göra abort. Någon annan som väntat med att testa? Borde bli illamående och trött inom någon vecka om jag är gravid så då lär jag väl veta utan att testa.

Svar på tråden Vågar inte testa